استاندار اردبیل گفت: ایران اسلامی امروز سربلندی و اتحاد خود را مدیون خون گرانبهای شهدای انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و مجاهدت جانبازان و ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست صمیمی با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استانداری اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ایران با خون شهدا و از جان گذشتگی جوانان و ایثارگران به ثمر نشست، وظیفه همه ما پاسداری از خون شهداست.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا دشواری های زیادی را متحمل شده اند افزود: فرزندان شهدا و همسران مکرمه ایشان با تحمل رنج و دشواری های فراوان توانسته اند قله های ترقی را در رشته های علمی سپری کنند و امروزه حتی در مدیریت های کلان نقش بسزایی دارند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کارگروه های مختلف برای بررسی و حل مشکلات ایثارگران راه اندازی شده است گفت: صاحبان اصلی ایران و انقلاب خانواده های شهدا هستند و اینکه امروز در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن داریم از برکت خون شهدای گلگون کفن است.

بهنام جو با بیان اینکه بعد از ۲۸ سال نباید فرزندان شهدا از نبود شغل رنج ببرند گفت: ایجاد یک زندگی ساده و تهیه امکانات اولیه کمترین کار و وظیفه ای است که مسوولان باید برای این خانواده ها انجام دهند.

وی از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست عزت، کرامت و حرمت خانواده های شهدا را حفظ کنند.

استاندار اردبیل افزود: انتقال فرهنگ شهادت و جبهه به نسل جوان با فرهنگ سازی و برنامه ریزی های لازم در قالب برگزاری یادواره های شهدا می تواند برای تحکیم بنیان خانواده ها مفید باشد.

بهنام جو در پایان از کارگروه های ایثارگران خواست در زمینه های مختلف استانداری اردبیل را مشورت دهند و نارسایی ها را نقد کنند.

در این نشست رحیم صدقیانی، مشاور امور ایثارگران استاندار اردبیل نیز گفت:با همت و نگاه مثبت دولت تدبیر و امید مشکل مسکن خانواده های معظم ایثارگران حل شده و امیدواریم برخی از مشکلات موجود نیز با مساعدت استاندار محترم مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ با خانواده ها نوعی دلگرمی برای آنهاست گفت: ۱۱۳۶نفر از فرزندان شاهد با تحصیلات عالیه جویای شغل هستند و تنها کار ما دلجویی از این فرزندان بوده است.

صدقیانی همچنین مشکلات موجود و اقدامات انجام شده ۵ سال گذشته در جامعه ایثارگران را تشریح کرد.

انتهای پیام/ح

راه اندازی کارگروه های مختلف برای بررسی و حل مشکلات ایثارگران در اردبیل

 

برچسب ها: شهدا ، انقلاب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.