در حالی که مذاکرات صلح در قبرس به بن‌بست رسیده است، مردم این کشور برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید به پای صندوق‌های رأی رفتند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قبرسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مردم قبرس روز یکشنبه به پای صندوق های رأی رفتند تا رئیس جمهوری را انتخاب کنند که بزرگترین وظیفه اش از سرگیری مذاکرات صلحی است که در ماه ژوئیه 2017 بر سر نقش آینده ترکیه در این جزیره به شکست انجامید.

نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهور محافظه کار کنونی قبرس، در حال حاضر پیشتاز این رقابت‌هاست. انتظار می رود این انتخابات برنده قاطعی نداشته باشد و کار به دور دوم در روز چهارم فوریه کشیده شود.

آناستاسیادس که تقریباً بلافاصله پس از روی کار آمدن در سال 2013 یک بحران اقتصادی را مدیریت کرد، مایل است در زمینه بهبود اقتصادی تلاش کند؛ هرچند که مخالفانش می گویند مدیریت این بحران با هزینه سنگینی همراه بود.

رقابت برای جایگاه دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری قبرس روز یکشنبه احتمالاً رقابت تنگاتنگی میان نیکولاس پاپادوپولوس، پسر تاسوس پاپادوپولوس، رئیس جمهور درگذشته قبرس و استاوروس مالاس، دانشمند ژنتیک تحت حمایت حزب چپ گرای «آکل» خواهد بود. پاپادوپولوس در مذاکرات صلح موضع سختی خواهد گرفت؛ وی آناستاسیادس را به دادن امتیازات بیش از حد متهم کرده است. مالاس که در سال 2013 به دور دوم انتخابات راه یافت و رقابت را به آناستاسیادس واگذار کرد، معتقد است مذاکرات صلح باید هر چه سریعتر از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

انتخابات ریاست‌جمهوری قبرس برگزار شد

برچسب ها: انتخابات ، قبرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار