حقی‌فام گفت: میزان خسارت به ۶ فیدر برق در شهرتهران حدود ۳۰ مگاوات است که ۲۰ هزار مشترک تهرانی را تحت تأثیر قرار داده است.

خاموشی در شهر تهران کمتر از یک درصد مشترکین استمحمود حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با بارش برف و باران در قسمت‌های شمالی و شمال غرب کشور خسارت‌هایی به شبکه توزیع برق شامل استان تهران ۲۵ فیدر، مازنداران ۴ فیدر، گیلان ۸ فیدر، البرز ۷ فیدر و شهر تهران ۶ فیدر وارد شد و در برخی از روستا‌های زنجان، قزوین و آذربایجان شرقی گزارش خاموشی کردند که به دلیل بارش برف راه‌های ارتباطی آنها بسته شده است و تا باز شدن مسیرهای ارتباطی برای اعزام اکیپ‌های برق باید منتظر ماند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به آغاز بازسازی شبکه توزیع از شروع بارش، بیان کرد: در شهر تهران خسارت ناشی از فیدر‌ها در شب گذشته با آغاز بارندگی ۱۵ فیدر بود که با تلاش‌های صورت گرفته به ۱۲ فیدر رسید و در ادامه بنا بر گزارش‌های رسیده تا ساعت 14 بعدازظهر امروز به ۶ فیدر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه میزان خاموشی در تهران کمتر از یک درصد مشترکان است، تصریح کرد: بار قطعی ۶ فیدر در تهران حدود ۳۰ مگاوات و تقریبا ۲۰ هزار مشترک تحت تأثیر خاموشی قرار گرفته‌اند که در این قیاس ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک کمتر از یک درصد به حساب می‌آید.

حقی‌فام با بیان اینکه خاموشی‌های ناشی از بارش در غرب تهران متمرکز شده است، افزود: در تهران عمده خاموشی مربوط به مناطق شمال غرب تهران از جمله سعادت آباد و آزادی متمرکز است که پس از آزادسازی فیدر‌هایی که درختان بر روی آن سقوط کردند امکان وصل و تأمین برق برای مشترکان به صورت پایدار وجود دارد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان با ابراز امیدواری به رسیدن به پایداری شبکه تا پایان امشب گفت: در حال حاضر ۲۰۰ اکیپ موتوری با تجهیزات کامل در سطح شهر تهران در حال خدمات‌رسانی هستند و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا چندساعت آینده مشکلات شبکه برق برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزرات نیرو ، آب و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار