کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه از هر ابزاری حتی داعش، برای مبارزه با نیروهای کردی استفاده می‌کند.

///مسعود اسد‌اللهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست واقعی ترکیه از حمله به عفرین سوریه، اظهار کرد: در بحران سوریه مشخص شد که ترکیه به روش‌های مختلف از داعش حمایت کرده است.

وی افزود: در واقع نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای کردی هستند که توسط آمریکا در شمال سوریه سازماندهی شدند، البته این نیروها به رغم اینکه پرچم مبارزه با داعش را علم کردند، در موارد مختلفی از بحران سوریه خصوصا در منطقه بوکمال و دیرالزور با داعش همکاری و تفاهم داشتند و بازمانده‌های این گروه تروریستی در منطقه‌ای حضور دارد که تحت سیطره نیروهای دموکراتیک است.

اسداللهی اضافه کرد: اکنون ترکیه به شمال سوریه حمله کرده است که داعش در این منطقه حضوری ندارد، لذا این کشور نمی‌تواند به ادعای مبارزه با داعش، وارد منطقه عفرین شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: از نگاه ترکیه،  پ.ک.ک و گروه‌های کردی در شمال سوریه گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند و ادعای ترکیه به منظور مبارزه با داعش، الزاما داعش نیست، بلکه مبارزه با نیروهای کرد و نابودی آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه با دخالت مستقیم ارتش خود، ارتشی موسوم به ارتش آزاد سوریه را سازماندهی می‌کند که بخشی از مخالفان نظام سوریه است، همچنین گزارش‌های موجود نشان دهنده آن است که عناصر فراری داعش از منطقه رقه و سایر نقاط دیگر فرار کردند، وارد خاک ترکیه شدند و ترکیه از این گروه‌ها برای حمله به عفرین استفاده و بهره‌برداری می‌کند.

اسداللهی تصریح کرد: اگر در نظر بگیریم که گزارش‌های منتشر شده، صحیح است می‌توان گفت ترکیه از هر ابزاری حتی داعش، برای مبارزه با نیروهای کردی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار