نماینده مردم کاشمر گفت: در لایحه بودجه 97 هیچ راهکاری برای پرداخت معوقات بازنشستگان و فرهنگیان دیده نشده است.

هیچ راهکاری برای پرداخت معوقات بازنشستگان در بودجه 97 دیده نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در جلسه علنی امروز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 97 اظهار کرد: در شرایطی که سررسید بدهی‌های دولت‌های قبلی فرارسیده و 6 هزار پروژه ملی و استانی نیمه‌تمام بر دوش دولت سنگینی می‌کند، نوشتن چنین بودجه‌ای محدودیت شدید منابع مالی را فریاد می‌زند.

وی ادامه داد: با همه کاستی‌های موجود، اقتصاد ایران، اقتصادی بزرگ در دنیای امروز است و با دگرگونی‌های حال حاضر خاورمیانه و هزینه‌هایی که در آن متحمل شده‌ایم باید بتوانیم سهم بالای اقتصادی خود را به دست آوریم.

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه انتظار می‌رود در لایحه بودجه سال 97 طرحی برای حضور کشورمان در اقتصاد جهانی در نظر گرفته می‌شد، تصریح کرد: شعار اصلی دوره انتخابات بحث‌های اقتصادی و معیشتی مردم بود و قول داده شده بود که هرسال 1 میلیون شغل با رشد اقتصادی 8 درصد ایجاد شود، اما بنا به آمار 13 درصد از جمعیت کشور در سن اشتغال فاقدر هرگونه شغل هستند.

بنیادی بیان کرد: متأسفانه در بودجه امسال با کاهش بودجه عمرانی با بهانه ایجاد اشتغال مواجه هستیم، در حالیکه امری کاملا متضاد است، چرا که با افزایش بودجه عمرانی کشور به اشتغال دست می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار 40 درصد کشور زیر خط فقر نسبی و 32 درصد زیر خط فقر مطلق هستند، گفت: در مناطق روستایی این آمار به 60 درصد می‌رسد و حال سوال این است که چگونه دولت می‌خواهد یارانه نزدیک به 30 میلیون از جمعیت کشور را قطع کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بودجه 97 هیچ راهکاری برای معوقات بازنشستگان و فرهنگیان دیده نشده است، اظهار کرد: زدودن فقر و بیکاری و ایجاد شغل منوط به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق صنعت توریسم است، اما در بودجه 97 هیچ راهکاری برای این مسئله نمی‌بینیم و با افزایش عوارض خروج از کشور نارضایتی زیادی در میان مردم ایجاد می‌شود.

بنیادی تأکید کرد: باید بدانیم که هریک از آحاد جمعیت بنابر ظرفیت درآمدی خود مالیات می‌پردازند و افزایش این بار بر دوش مردم به هیچ‌وجه جالب توجه نیست.

نماینده مردم کاشمر گفت: به خوبی می‌دانیم تا زمانی که سایه سیاه سیاست بر اقتصاد حاکم باشد، با هیچ بودجه‌ای راه به جایی نخواهیم برد و تا زمانی که اصل 44 قانون اساسی به صورت شفاف اجرایی نشود، همچنان شاهد افزایش شرکت‌های دولتی زیانده خواهیم بود و قدرت اقتصادی مستقل از حکومت می‌تواند قدرت سیاسی را هم به چالش بکشاند.

وی افزود: همچنان که مقاومت در برابر تشکیل احزاب هم در حد شعار باقی مانده است و باید یک استراتژی جدیدی در بخش سیاست خارجی و امنیت ملی در نظر گرفته شود تا بتوانیم به رشد 8 درصدی مصوب در برنامه ششم توسعه دست یابیم.

بنیادی با بیان اینکه امروز سهم ایران از تجارت جهانی تنها سه هزارم درصد است، تصریح کرد: برحسب توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کشور ما باید به عدد یک درصد برسیم، درحالیکه بخش زیادی از تجارت ما کشورهای عربی بوده، اما دشمنان ما این مسیر را قطع کردند و بنابراین باید سیاست جدیدی در این زمینه اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در بودجه 97 هچ حکم اختصاصی برای حمایت از تولید معادن و صنایع نداریم و این جای سوال دارد.

بنیادی با بیان اینکه همه می‌دانند که مجلس شورای اسلامی تنها درباره 35 درصد بودجه کشور تصمیم‌گیری می‌کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که 65 درصد بودجه در مجلس به هیچ‌عنوان بحث و بررسی نمی‌شود و بیشتر مفاسد، اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی در این بخش روی می‌دهد و لازم است مجلس جزئیات لایحه بودجه را مرود بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار