سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آمادگی نیرو‌های این سازمان به دلیل بارش برف و برودت هوا برای خدمت رسانی به مردم خبر داد.

مجتبی خالدى سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آمادگی اورژانس کشور به دلیل بارش برف و برودت هوا گفت: با توجه به پیش بینى هاى هواشناسى، اورژانس پیش بیمارستانى از ٧٢ ساعت گذشته در آماده باش کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط جوى دستورالعملى را براى مراکز اورژانس کشور به جز مناطق جنوب و جنوب غربى ابلاغ کردیم، بر اساس این ابلاغیه مواردی به نیروهاى اورژانس اعلام شد تا اورژانس پیش بیمارستانى غافلگیر نشود و در تمام شرایط آماده خدمت رسانى به مردم باشد.

خالدی با تاکید بر اینکه نیروهاى اورژانس باید مجهز به لباس گرم و زنجیر چرخ باشند، افزود:، بر اساس دستورالعمل ها در مورد محل استقرار آمبولانس‌ها نیز باید نکات ایمنی لازم رعایت شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: به دلیل افزایش احتمال بروز حادثه در شرایط آب و هوایی حاکم، نیروهاى اورژانس باید آمادگى لازم براى خدمات رسانى در آن واحد به ٢٠ مصدوم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی آمادگى دارد تا در صورت نیاز به مردم خدمت رسانى کند،گفت: البته اگر در مسیرهایى راه مسدود شده باشد، هلال احمر کمک کننده خواهد بود.

خالدی خاطر نشان کرد: افزون بر این به دلیل افزایش احتمال بروز حوادث در این شرایط جوى به نیروهاى اورژانس مجددا آموزش‌هایى را در زمینه مواجه با مصدومان سرمازدگى، بیماران ترومایى، لیزخوردگى و واژگونى خودرو داده ایم.

تاکنون فردی به علت مشکلات ناشی از برف به اورژانس مراجعه نکرده

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان  البرز و تهران عنوان کرد: در اتوبان تهران به کرج در شش نقطه عوامل اورژانس مستقر بوده و تا این لحظه فردی به علت مشکلات ناشی از کولاک و برف به اورژانس مراجعه نکرده است.

وی افزود: با مرکز هدایت عملیات دانشگاه علوم پزشکی البرز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و تا اين لحظه غافلگیری در اورژانس پیش بیمارستانی نداشته‌ایم.

خالدی یادآور شد: مردم نگران مسدود شدن جاده ها برای دریافت خدمات بهداشتی و انتقال مصدومان احتمالی نباشند و در این زمینه با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار