رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در بودجه سال ۹۷  مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ریزگرد‌ها و برق خوزستان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان داشت: بودجه عمرانی خوزستان و یک استان دیگر در سال 97 افزایش پیدا می‌کند که 100میلیون دلار به منظور حل مشکل ریزگردها و 50میلیون دلار برای برق خوزستان اختصاص داده شده در رابطه با تصویب این بودجه بین مجلس و کمسیون ابهاماتی به‌وجود آمد که پس از تایید مقام معظم رهبری مشکل این مصوبه حل شد.

وی افزود: در سال آینده در کل کشور تنها خوزستان و یک استان دیگر بودجه عمرانی آن ها نسبت به استان‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند و مابقی استان‌ها درصد قابل توجهی از منابع آن ها کاهش پیدا می‌کند.

حاجتی با اشاره به طرح پتروشیمی ایذه و تاثیر آن در حل مشکلات اجتماعی این شهرستان  و مناطق اطراف عنوان کرد: بعد از اختلاف نظرهایی که با سازمان محیط زیست در رابطه با احداث این طرح به وجود آمد در کارگروه آمایش استان با تاکید بر ملاحظات زیست محیطی این طرح تایید شد.

حاجتی با بیان اینکه یک از مرحله از مصوبات استان طرح پتروشیمی ایذه باقی مانده است، گفت: این مصوبه در کارگروه زیربنایی به منظور اختصاص زمین طرح که ظرف 2 هفته آینده این کارگروه تشکیل و در شورای برنامه ریزی تایید و پس از آن مدارک به وزارت صنعت و معدن ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: در مراحل بعدی اجرای طرح صنایع میان دستی و پایین دستی شکل می‌گیرد که ظرفیت اشتغال را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در رابطه مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح پتروشیمی ایذه بیان کرد: سرمایه گذار طرف خارجی که احتمالاً از یک شرکت ترکی-آلمانی است آماده است که گفته می شود سرمایه خود را از محل تولیدات برمی گرداند.

انتهای پیام/م

افزایش بودجه عمرانی خوزستان در بودجه 97

برچسب ها: بودجه 97 ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.