مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا قبل از پایان سال جاری 5 نمایشگر هشدار هوا در اهواز نصب خواهد شد.

5 نمایشگر هشدار هوا در اهواز نصب می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه پیش ‌بینی و جمع‌آوری اطلاعات از وظایف اداره ‌کل هواشناسی استان است، بیان کرد: اولین ایستگاه هواشناسی در آبادان ایجاد شد، اما در زمان جنگ این ایستگاه به مرکز استان منتقل گردید.

وی با اشاره به وجود ۱۴۲ ایستگاه شامل ایستگاه‌های اصلی و تکمیلی در خوزستان اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ ایستگاه وظیفه باران‌سنجی را بر عهده دارند.

بهادری با بیان اینکه هواشناسی استان خوزستان سومین استان کشور از لحاظ ایستگاه‌های پایش است، افزود: هفته‌ای که گذشت با مشکلات آب و هوایی زیادی مواجه بودیم و در حال حاضر نیز وضعیت جوی نامطلوب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه اعتبار خرید رادار پالایش هوا به مبلغ ۶ میلیارد تومان با همکاری استانداری خوزستان تامین شده است اذعان کرد: تکنولوژی نصب شده در سازمان هواشناسی از جمله سیستم‌های سنجش باران اسیدی به روز است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ملی پایش گردوخاک در خوزستان راه‌اندازی شده است، بیان داشت: تا قبل از پایان سال 5 نمایشگر هشدار هوا، در اهواز نصب خواهد شد، همچنین در دیگر شهرهایی که نیاز دارند نیز در صورت تامین اعتبار با همکاری مدیریت بحران شاهد نصب این نمایشگرها در سال آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

نصب دستگاه های هشدار هوا در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.