کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست ترکیه در سوریه، منجر به تجزیه این کشور خواهد شد که البته این امر یکی از مطالبات آمریکایی‌هاست.

تجزیه سوریه از مطالبات آمریکایی‌هاست/ آمریکا از ارتش کردی حمایت و آنها را ساماندهی می‌کندحسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست واقعی ترکیه از حمله به عفرین سوریه، اظهار کرد: سوریه قصد دارد کردهای هم‌دست با تروریست‌های تکفیری را در حوزه پیرامونی‌اش در عراق و سوریه منهدم کند، به همین دلیل مخالف قدرت تسلیحاتی و نظامی آنها در منطقه است.

وی با بیان اینکه اکنون آمریکا از ارتش کردی حمایت و آنها را ساماندهی می‌کند، افزود: ترکیه همواره به خاک سوریه و مناطقی که این کشور را به دریای مدیترانه، وصل می‌کند، طمع داشته است، به همین دلیل قصد دارد این مناطق را تحت سیطره خود قرار دهد.

 کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست ترکیه در سوریه دارای تناقض است به این معنا که این کشور عضو ناتو است و وظیفه دفاع از نیروهای این سازمان را برعهده دارد، لذا چطور قرار است علیه ناتو وارد عمل شود؟

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: معتقدم این تناقض نشان دهنده آن است که احتمالا ترکیه به بهانه جلوگیری از پیشروی تروریسم در خاک سوریه، با بخشی از گروه‌های تروریستی از جمله داعش در  صفی هماهنگ، عملیات نظامی خود را انجام می‌دهد، بنابراین این موضوع حاکی از آن است که در گفتار، بیان و عمل ترک‌ها نوعی چندگانگی به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه ترک‌ها تاکنون چندگانگی سیاست‌شان را نشان داده‌اند، اظهار کرد: سیاستی که ترکیه در سوریه دنبال می‌کند، منجر به تجزیه سوریه می‌شود البته این امر یکی از مطالبات آمریکایی‌هاست، چراکه این کشور قصد دارد پایگاه دائمی خود را در منطقه آزاد شده‌ در سوریه و عراق مستقر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
نه تنها سوریه بلکه آنها خواهان تجزیه همه کشورهای اسلامی بزرگ و تأثیرگذار هستند.
آخرین اخبار