شهردار کرمان با بیان این‌که از ۱۷۰ اتوبوس سازمان اتوبوس‌رانی، تنها ۸۰ اتوبوس در شهر کرمان خدمت ارایه می‌کنند،از وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی انتقاد کرد.

انتقاد شهردارکرمان از وضعیت حمل ونقل عمومیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در بازدید از وضعیت اتوبوسرانی کرمان وحومه، گفت: علاوه بر اتوبوس‌های سازمان اتوبوس‌رانی، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی هم در شهر کرمان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

شهردار کرمان با اشاره به مشکلات مالی سازمان اتوبوس‌رانی ازجمله هزینه‌های تعمیر اتوبوس‌ها، حقوق معوق و عدم پرداخت حق بیمه‌ی پرسنلِ این سازمان و ... گفت: دولت باید تاکنون سالانه یک‌سوم هزینه‌های سازمان اتوبوس‌رانی را پرداخت می‌کرده که از سال ۹۳ هیچ مبلغی ازسوی دولت پرداخت نشده است.

وی وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی در شهر کرمان را مطلوب ندانست و گفت: هزینه‌ی خرید هر اتوبوس، ۵۰۰ میلیون تومان است؛ یعنی با ۴۰ میلیارد می‌توانستیم تعداد قابل توجهی اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی وارد کنیم، اما به‌دلیل پروژه‌های شهریِ در دست ساخت، این مهم مقدور نیست.

عالم‌زاده به ادغام سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی از سال آینده اشاره کرد و گفت: با ادغام این دو سازمان و تشکیل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر، ساختار کلی سامان اتوبوس‌رانی که اکنون ضعیف است، تغییر می‌کند.

وی با بیان این‌که سازمان اتوبوس‌رانی به حومه‌ی کرمان هم سرویس می‌دهد، گفت: از سال آینده اگر شهرداران شهر‌های حومه‌ی شهر کرمان درخواست داشته باشند که اتوبوس‌رانی به آن‌ها خدمت ارایه کند، خدمت‌رسانی با قیمت تمام‌شده انجام خواهد شد؛ چراکه خدمت‌رسانی به حومه ضررده است.

شهردار کرمان درخصوص ایجاد مترو در شهر کرمان نیز تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به شهر‌های زیر یک میلیون نفر اجازه ایجاد مترو را نمی‌دهد؛ ضمن این‌که طی مذاکراتی که با کارشناسان شهر و کشور داشته‌ام، به هیچ وجه ایجاد مترو در کرمان را توصیه نمی‌کنند و همگی به اتفاق ایجاد مترو در شهر کرمان را رد کرده‌اند.

در این بازدیدمحمود ایرانمنش، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی به بیان مشکلات مختلف این سازمان پرداخت.

وی با بیان این‌که خدمت‌رسانی سازمان اتوبوس‌رانی باید به‌صورت شبکه‌ای باشد، گفت: اکنون، فقط در چند خط محدود خدمت ارایه می‌کنیم.

شهردار کرمان هم‌چنین از توقف‌گاه اتوبوس‌های سازمان اتوبوس‌رانی بازدید کرد و با تعدادی از کارکنان این سازمان که حقوق آن‌ها معوق شده بود، به گفت‌و‌گو پرداخت و برای حل مشکل آن‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

انتقاد شدید شهردار کرمان از وضعیت اتوبوسرانی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار