وزیر خارجه آمریکا با دیگر بر ادعای تکراری این کشور درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در سوریه پافشاری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد «استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه» را محکوم می‌کند و همچنان از اظهارات خود درباره روسیه دفاع می‌کند.

او در نشست مشترک خبری با همتای لهستانی‌اش در ورشو گفت واشنگتن معتقد است جلوگیری از «استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی» جزو مسئولیت‌های روسیه است.

وزیر خارجه آمریکا  افزود: «ما روسیه را مسئول رسیدگی به این مسئله می‌دانیم. آن‌ها متحد (سوریه) هستند.»

تیلرسون در ادامه مدعی شد: «در داخل سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم غیرنظامی استفاده می‌شود.»

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: آمریکا نخستین کشوری بود که تاسیس جمهوری لهستان را به رسمیت شناخت. از تنوع بخشیدن به صادرات منابع انرژی به لهستان حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «آمریکا نیز مانند لهستان مخالف خط لوله نورد استریم ۲ (که روسيه و آلمان را به هم متصل خواهد کرد) است. ما این پروژه را موجب تضعیف امنیت و ثبات کلی انرژی اروپا می‌دانیم.»

رکس تیلرسون در ادامه مدعی شد: متحدان اروپایی واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران، سرانجام گفتگو‌ها را آغاز کرده‌اند و در تلاشند مشخص کنند برای جلب رضایت رئیس جمهور (ترامپ) چه تغییراتی لازم است در این توافق انجام شود.

او افزود: انگلیس، فرانسه و آلمان همگی موافقت کرده‌اند بر روی توافق ۲۰۱۵ کار کنند. کار گروه‌هایی در تلاش برای موافقت بر سر مسائل اصولی این توافق از قبل جلسات خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

پافشاری تیلرسون بر ادعای آمریکا علیه دولت سوریه

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
استفاده از سلاح های شیمیائی همواره از طریق متحدان جنایتکار امریکائی در منطقه استفاده شده است . چه در جنگ تحمیلی صدام حسین خائن و چه در سوریه و جا های دیگر در منطقه .
تیلرسون یک وزیر امور خارجه بی تجربه است و حرف هایش هیچ منطق درستی ندارد . مرگ بر اسائیل وامریکا
آخرین اخبار