پدر بوم‌گردی ایران از نبود سالن نمایشگاهی مختص به واحد‌های بوم‌گردی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته انتقاد کرد.

مازیار آل داوود، پدر بوم‌گردی ایران و بنیانگذار بوم‌گردی در کویر مرکزی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استقبال چشم‌گیر اقشار مختلف جامعه از یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را نقطه قوت این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: به نظر من یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از لحاظ نحوه تقسیم‌بندی سالن‌ها با مشکل مواجه بود و من نمی‌دانم چرا سالن خاصی برای واحد‌های بوم‌گردی در نظر گرفته نمی‌شود؟

وی افزود: امروزه که برای معرفی بوم‌گردی و تعریف تفاوت آن با مهمان‌سرا کار زیادی باقی مانده است، به نظر می‌رسد قرار دادن غرفه‌های نمایشگاهی بوم‌گردی در کنار یکدیگر علاوه بر افزایش تعامل مسئولان واحد‌های بوم‌گردی با یکدیگر، باعث می‌شود که مردم واحد‌های بوم‌گردی را بهتر بشناسند و افراد بیشتری به ایجاد این واحد‌ها علاقمند شوند.

پدر بوم‌گردی ایران گفت: در حال حاضر نداشتن اطلاعات کافی در خصوص بوم‌گردی و ضعف آموزش مهم‌ترین مشکل موجود بر سر راه افراد علاقمند به ایجاد واحد‌های بوم‌گردی است؛ البته تا به امروز افراد بسیاری با جمع‌آوری اطلاعات کافی برای ایجاد واحد‌های بوم‌گردی اقدام کرده‌اند.

گفتنی است؛ علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری در روز‌های اخیر و همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی دستور رسیدگی به مشکلات بوم‌گردی‌ها را صادر کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار