به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در سومین جلسه توسعه دولت الکترونیک، با اشاره به اینکه این سامانه در برخی استانها راه اندازی شده است، افزود: با راه اندازی این سامانه، سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن قادر به استعلام خدمات مورد نیاز است و چندین دستگاه اجرایی به اطلاعات آن دسترسی خواهند داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد پنجره واحد در استان با هدف حذف مراجعه سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی جهت کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال مولد و ارایه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در مراحل مختلف است.
هاشم مظفری افزود: این سامانه شامل 6 زیر سامانه اصلی از جمله سامانه های رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران، درخواست سرمایه گذاری، فرصت های سرمایه گذاری، طرح های نیمه تمام سرمایه گذاری، پاسخگویی به سوالات سرمایه گذاران و نظارت بر طرح های سرمایه گذاری خواهد بود .
وی تصریح کرد: کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان و ساده سازی جریان اطلاعات بین دولت و سرمایه گذار و حذف برخی از مراحل تکراری در دستگاه های اجرایی هدف دولت الکترونیک است و انتظار می رود همه دستگاه های متولی در این رابطه نهایت همکاری را داشته باشند.
مظفری، رسیدگی به مشکلات و نظارت بر وضعیت سرمایه گذاران را از دیگر اهداف این سامانه بر شمرد و اظهار کرد: کاهش تعداد مراجعات سرمایه گذاران به دستگاه های مختلف، توزیع عادلانه اطلاعات، حفظ شأن مراجعان و جلوگیری از رانت جز مزایای طراحی پنجره واحد است و با راه اندازی این سامانه، کارشناسان مربوطه به راحتی نظر بازرسان و آخرین وضعیت طرح های در دست اجرا را بصورت آنلاین مشاهده خواهند کرد.
انتهای پیام/ح