مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از رشد 55 درصدی تسهیلات ارزی پرداختی صندوق توسعه ملی به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: میزان تسهیلات ارزی پرداختی در سطح استان اردبیل از زمان تأسیس صندوق تا پایان آذر 1396 از محل قراردادهای عاملیت توسط بانک ها با رشد قابل توجه 54.6 درصدی از 108 میلیون دلار در انتهای سال 1395 به 167 میلیون دلار در پایان آذر 1396 رسید.

وی افزود: مطابق این ارقام استان اردبیل 1.24 درصد از کل پرداختی های صندوق از این محل، در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و علاوه بر تسهیلات ارزی از طریق عاملیت بانک ها، برای طرح های ملی نیز مبلغ 899 میلیون دلار، معادل 8.2 درصد از مجموع 11 میلیارد دلار در قالب پروژه مهار و تنظیم آب های کشور به استان اختصاص یافته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس تلفیق مبالغ طرح های اعلام وصول شده از محل قراردادهای عاملیت ارزی و مبالغ طرح های ملی آب و خاک، استان اردبیل با اختصاص 2.72 درصد از کل مبالغ وصول شده در جایگاه دهم در بین 31 استان کشور قرار گرفته است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی صندوق به دو شکل ارزی (از طریق قراردادهای عاملیت بانک ها، سپرده گذاری ارزی و طرح های ملی آب و خاک) و ریالی (از طریق قراردادهای عاملیت بانک ها و سپرده گذاری ریالی) بوده و آنچه که در گزارش اخیر صندوق برای استان ها اشاره شده مربوط به تسهیلات ارزی از طریق قراردادهای عاملیت بانک ها و طرح های ملی می باشد.

انتهای پیام/ح

اختصاص تسهیلات ارزی به استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.