معاون پروهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی دانشگاه‌های خارجی ۸۹ درصد درآمدشان متکی به تجاری سازی و علم و فناوری است و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

دانشگاه آزاد باید از طریق تجاری سازی و فناوری برود  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،بیژن رنجبر در همایش دانشگاه اخلاق مدار با رویکرد و منش استادی در مشهد با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد متکی به شهریه است گفت  :درآمد زایی در دانشگاه آزادنیاز به ریل گذاری دارد و باید به سمتی برویم که درآمد از طریق تجاری سازی و فناوری باشد.

وی ادامه داد: در حوزه اخلاق و پژوهش فناوری بحث‌هایی مانند نگاه منفعت طلبانه و کاسب کارانه، تبیین ضعیف نظام ارزش‌ها و اخلاقیات، کمرنگ شدن نظام‌های تزکیه و تربیت، شناخت اندک و محدود پژوهشگران و فناوران از نظام‌های ارزش و اخلاقی وجود دارد که نیاز به بازنگری آن‌ها بسیار مهم است.

معاون پروهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تاثیر ارزش‌ها در تولیدات علمی، حقیقت علم و کشف حقیقت و غایت گرایی در تولید علم، فناوری و نوآوری از موضوعات مهم است که باید مورد توجه و واکاوی قرار گیرد.

رنجبر تصریح کرد: رعایت اصول اخلاقی در فرآیند تحقیق و پژوهش شامل انگیزه پژوهش، نحوه پژوهش و نتیجه پژوهش است و اینکه چطور پژوهش می‌کنیم و چه نتیجه‌ای را در برمی گیرد نیز حائز اهمیت است. قطعا ارزش‌های بومی و منطقه‌ای را باید مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اگر آیتم‌های اخلاقی فضای مجازی که اکنون در اختیار همه است، رعایت نشود، زیان‌های زیادی را به بار می‌آورد و این مهم یکی از اصول اخلاقی در فرآیند پژوهش را نیز دربر می‌گیرد.

معاونت پروهشی دانشگاه آزاد اسلامی در باره ابعاد و مولفه‌های ارزش و و اخلاق در پژوهش و فناوری گفت: احترام به استاد، حفظ شان دانشجو و تعامل با دانشجویان، امانت داری، تهذیب نفس، نقد علمی و نقد پذیری، تقویت پرسشگری و معرفت به حقیقت توحیدی از جمله این مولفه‌ها هستند.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش دانشگاه اخلاق مدار با رویکرد و منش استادی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.