رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان اصفهان گفت: ایجاد و تجهیز هزار و 400 خانه ورزش روستایی مورد نظر ماست و اگر هر سال، 100 باب ساخته شود، 14 سال برای رسیدن به این هدف زمان خواهد برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی اسدی گفت: تاکنون ۱۹۲ خانه ورزش روستایی در روستاهای محروم استان به بهره برداری رسیده و در دهه مبارک فجر نیز۵۰ خانه ورزشی جدید افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این طرح تدوین شده است، گفت: آمار بیمه ورزشکاران روستایی به 32 هزار نفر رسیده و اگر چالش بین هیأت پزشکی و هیأت بر سر بیمه روستایی و شهری به وجود نیامده بود، این آمار به 100 هزار نفر می‌رسید.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد خانه ورزشی روستایی مناطق محروم انتخاب شده است ، به طور نمونه در پشتکوه، 4 حمام قدیمی را به خانه ورزش تبدیل کرده‌ایم که برای ورزش‌هایی مانند دارت و شطرنج مناسب است اما برای ورزش‌هایی مانند والیبال و گل کوچک که نیاز به فضای بزرگ‌تری دارد، از حیاط مدارس استفاده می‌شود.

مهدی اسدی با اشاره به اینکه برای هر روستا یک خانه ورزشی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، تیران و کرون، سمیرم، فلاورجان و فریدون‌شهر واقع شده است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با بیان اینکه در دست‌یابی به اهداف کوتاه مدت و میان مدت موفق و اهداف بلندمدت دنبال می‌شود، یادآور شد: ایجاد خانه‌های ورزش روستایی با حمایت دهیاری، شورای ورزش روستا، اداره کل ورزش و جوانان، مدیر کل امور روستایی استانداری، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و یاری اصحاب رسانه صورت گرفت.

مهدی اسدی گفت:، تاکنون 750 میلیون برای ایجاد خانه‌های روستایی صرف شده که به طور میانگین 15 میلیون بابت تجهیز و نوسازی هر باب خانه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاها ظرفیت بالایی برای پرورش قهرمان دارد، گفت:  بهترین شطرنج‌باز روستایی نیز از روستای قورتان از استان اصفهان است که در مسابقات آسیایی موفق به کسب رتبه شد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان متذکر شد: المپیاد ورزشی روستائیان طی 9 سال گذشته به طور مرتب برگزار شده و امسال شهرستان فلاورجان میزبان است که 450 نفر در بخش آقایان و 250 نفر در بخش بانوان در این رویداد شرکت می‌کنند.

مهدی اسدی با تأکید بر اینکه 40 درصد امکانات ورزش روستایی به سمت بانوان رفته است، بیان داشت: تنها استانی هستیم که لیگ هفت سنگ برای نخستین‌بار برگزار می‌شود و حرف اول را در این رشته در سطح استان می‌زنیم.

وی با ابراز گلایه‌مندی از بی‌مهری به ورزش روستاییان پرداخت و گفت: اگر اتفاقی در یک رشته ورزشی رخ بدهد، همه مسؤولان و خبرنگاران دلواپس می‌شوند اما کسی نگران روستائیان و ورزش آن‌ها نیست.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با تقدیر از روحیه جهادی همکارانش در هیأت خاطرنشان کرد: از 750 میلیونی که برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی هزینه شده است، 250 میلیون  تومان آن را  اداره ورزش و جوانان و وزارت‌‌خانه تأمین کرده اما سایر بودجه موردنیاز از سایر منابع دریافت شده است.

مهدی اسدی با بیان اینکه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان متولی ورزش 6 هزار روستایی هستند، گفت: هیأت ما برای دیگران در سالن پیروزی خلاصه شده است اما اگر حمایت اداره ورزش و جوانان نبود، نمی‌توانستیم کاری انجام بدهیم.

وی در پایان، سیاست این هیأت را قهرمان پروری ندانست و یادآور شد: خانه‌های ورزش روستایی برای ایجاد و نگهداری هزینه‌ای برای دولت ندارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.