وزیر نیرو در سفر به خمین از کاهش ۵۰ درصدی آب ورودی به سد‌ها و ذخایر آبی در ۴ ماهه آبی امسال خبرداد.

کاهش ۵۰ درصدی آب ورودی به سد‌ها و ذخایر آبی در ۴ ماهه آبی امسال

   رضا اردکانیان وزیر نیرو که به منظور افتتاح ۴ طرح صنعت آب و برق به استان مرکزی سفر کرده است در حاشیه بهره برداری از پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: آب ورودی به سد‌ها و ذخایر آبی در ۴ ماهه آبی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اردکانیان با بیان اینکه این کاهش حجم آب‌های ذخیره در سد‌ها بر تولید انرژی برق نیز قطعا تاثیرگذار خواهد بود افزود: با توجه به روند کاهش بارندگی‌های کشور، شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور در ۵۰ سال گذشته به سمت خشک شدن رفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته وضعیت خشک و کم بارشی را پشت سرگذاشتیم و میزان بارندگی امسال هم ۳۰ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد اضافه کرد: حتی در شرایط طبیعی هم بایدمراقب نحوه مصرف آب و برق باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: با دادن آگاهی‌ها و راهکار‌های لازم می‌شود میزان خسارات احتمالی خشکسالی را کاهش داد و با مشارکت فعال مردم و با همکاری جهاد کشاورزی و کشاورزان سعی کنیم مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه کرد: برای ایجاد امنیت پایدار رعایت الگوی مصرف در دو بخش آب و برق لازم است تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی، بهره گیری از ظرفیت‌های کامل سایت آبرسانی و حل مشکلات آب بخش صنعت و آشامیدنی از ویژگی‌های مهم طرح آبرسانی در خمین است و می‌تواند الگویی برای مناطق دیگر کشورباشد.

انتهای پیام / ج

سخنان وزیر نیرو درباره خشکسالی درخمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.