مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: میزان تخلفات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

کاهش تخلفات دفاتر اسناد رسمیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گردهمایی سردفتران اسناد رسمی و دفتریاران شهرستان کرمان گفت: وجود سامانه‌های الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی باعث شده است تا میزان بروز جرائم و تخلفات کاهش چشمگیری یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نکات حقوقی نحوه تنظیم اسناد رسمی را نمی‌دانند، افزود: سران دفاتر اسناد رسمی براساس وظیفه قانونی و اخلاقی باید ارباب رجوع را از تمامی موارد مندرج در سند رسمی مطلع کنند.

طالبی زاده تصریح کرد: طبق قانون سردفتر موظف است به طرق مختلف اصالت اسناد ارائه شده به دفترخانه را احراز و سپس نسبت به تنظیم سند جدید اقدام کند.

وی در خصوص اختلافات بین دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک در نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: کاغذ سبز صادره از سوی راهنمایی و رانندگی به عنوان سند مالکیت اتومبیل قلمداد نمی‌شود و باید در هنگام انتقال رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی سلسله ایادی نقل و انتقالات رعایت شود.

وی از سران دفاتر اسناد رسمی خواست حق و حقوق دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی را بر اساس قانون و به صورت کامل پرداخت کند.

طالبی زاده گفت: در انتخاب بازرسان نیز باید دقت لازم از سوی کانون صورت پذیرد و بازرس از میان افرادی انتخاب شود که از سلامت کاری بیشتری برخوردار است و در این بین اگر فرد بازرس مرتکب تخلف شود با شدت بیشتری با وی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تخلفات اسناد رسمی کرمان کاهش زیادی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار