شهردار کرمان گفت: زیرساخت‌ها برای ورود به حوزه‌ی شهر هوشمند، باید زودتر از این‌ها فراهم شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان با وی، با تأکید بر سرعت بخشیدن به ایجاد زیرساخت لازم برای شهر هوشمند و شهر الکترونیک گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم تا ضمن ایجاد رقابت بین اپراتورها، پروژه‌ی شهر هوشمند به بهترین شکل اجرا شود.


وی افزود: دیدگاه اساسی ما حفظ منافع مردم است و بر همین اساس باید بهترین شکل اجرا در زمینه‌ی شهر هوشمند را دنبال کنیم.


شهردار کرمان ادامه داد: در این زمینه باید طوری مدیریت کنیم تا از ظرفیت تمام اپراتورها استفاده شود.


مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که برای تحقق پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات در کنار شهرداری هستیم، خطاب به شهردار کرمان گفت: در این حوزه کم‌و‌بیش کارهایی انجام شده، اما با توجه به ایده‌های شما در زمینه‌ی it و ict این پروژه سرعت بیش‌تری خواهد گرفت.


مسعود الهامی افزود: شهر هوشمند و شهر الکترونیک، به دو بخش تقسیم می‌شود که یکی خدمات الکترونیکی، اتوماسیون اداری و خدمات شهری الکترونیکی است و دیگری رفع چالش‌های شهری با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری است.


وی با بیان این‌که کرمان یکی از پنج استان پایلوت در زمینه‌ی iot است، گفت: در این زمینه نیاز به زیرساخت داریم.


مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان ict و it را پیشران توسعه دانست و گفت: در این زمینه پروژه‌های بزرگی را می‌شود با کم‌ترین هزینه انجام داد.


الهامی فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی استارت‌آپ و کارآفرینی در حوزه‌ی شهر هوشمند را نیز ضروری دانست و افزود: در این زمینه چند رویداد پیش‌بینی کرده‌ایم که نیاز به همکاری شهرداری کرمان در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این رویدادها داریم.


مدیرعامل سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات شهرداری کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که نبود شهر هوشمند، یکی از دغدغه‌های شهردار کرمان است، گفت: مدیریت آینده در شهر کرمان در اختیار کسی است که زیرساخت لازم را در اختیار دارد.


مرتضی عرب‌نژاد افزود: براساس دو اصل شفافیت و قانون‌مندی که مورد تأکید شهردار کرمان است، در حال سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی زیرساخت هستیم.

انتهای پیام/ی

سرمایه گذاری برای زیرساخت های شهری کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.