کارشناس هندبال کشورمان گفت: ماچک در حد و اندازه تیم ملی هندبال نیست و اگر سرمربی بهتری داشتیم نتایج بهتری کسب می‌کردیم.

رضایی: ماچک در حد و اندازه تیم ملی نیست / بزرگترین ضعفمان در دفاع بودایرج رضایی سرمربی تیم هندبال هپکو اراک در گفتگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دیدار های مرحله دوم  تیم ملی هندبال در رقابت های قهرمانی آسیا گفت : بازیکنان بسیار خوبی داشتیم اما سرمربی که در کنار تیم ملی حضور داشت در حد و اندازه تیم ملی هندبال نبود و ای کاش از سرمربی بهتری استفاده می کردیم تا نتیجه کسب کنیم. 

او در ادامه افزود: بزرگترین ضعف ما در این دوره از رقابت ها در دفاع بود و آمار گل های خورده ما نشان دهنده همین مسئله است . سرمربی ما ضعف داشت و اگر به بازی ها نگاه کنیم متوجه می شویم که بازیکنان ما در حمله خوب بودند اما در ساختار دفاعی مشکل داشتند. بهتر بود که به جای انتخاب این تعداد از بازیکنان هجومی تیم ملی از 2 -3 دفاع داخلی استفاده می کرد تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم هپکو اراک ادامه داد: رحیمی به خوبی فدراسیون و شرایط را مدیریت کرده است و با حضور خود در هندبال بار دیگر نوید روزهای خوب را به جامعه هندبال داد با این حال مشاوران و کسانی که این مربی را انتخاب کردند مقصر این نتایج هستند. 

رضایی در مورد سطح مربی که باید در کنار تیم ملی باشد بیان داشت: هر چه سطح بازیکنان بالا می رود باید سطح مربیان هم بهتر شود در گذشته برخی از لژیونر های ما در کنار  مربیان داخلی فعالیت می کردند اما حالا سطح بالایی دارند و باید در تیم ملی هم با آن ها سرمبیان تراز اول کار کنند ما در این رقابت ها دیدیم بالا نبودن سطح مربی و ضعف او باعث شد تا شرایط خوبی نداشته باشیم و اگر گلی هم زدیم تنها به دلیل تکنیک و مهارت فردی بازیکنانمان بود. 

او افزود: نحوه انتخاب بازیکنان درست نبود و همچنین قرارداد سرمربی تیم ملی ، ماچک با امضای قراردادی 2 ماهه به ایران آمد و پیش از آغاز اردو ها هر 20 بازیکن تیم ملی مشخص بودند  و تمام مهرها تنها توان هجومی داشتند.

رضایی در ادامه گفت: امروز در هندبال ملاک تنها توان هجومی نیست و باید در دفاع هم قوی بود تا نتیجه گرفت ما در بازی مقابل کره جنوبی دیدیم که کره ای ها با در اختیار داشتن  هماهنگی لازم و مهر های قدرتمند دفاعی بازی را به خوبی کنترل می کردند و به گل می رسیدند. 

کارشناس هندبال کشورمان در پایان و درباره پیش بینی اش از آینده وضعیت هندبال گفت : باید تلاش کنیم تا علیرضا رحیمی را نا امید نکنیم . ما دیدیم که رحیمی از زمانی که امور فدراسیون را در دست گرفته است توانسته 4 - 5 کرسی بین المللی برای ایران به دست بیاورد. ، بدهی داوران را تسویه کند ، وضعیت فدراسیون را سر و سامان بدهد و مشکل بدهی ها و محرومیت ها را رفع کند. 

رضایی در خصوص انتخاب سرمربی  تیم ملی گفت:  انتخاب مشاوران رحیمی برای پست سرمربی گری در این مسابقات درست نبود و اگر هندبال بخواهد تغییر رویه بدهد نیاز به تغییرات جدی و بزرگی دارد همچنین بهتر است تا سرمربی بعدی تیم ملی با حضور پیشکسوتان و صاحبنظران انتخاب شود تا شرایط خوبی به وجود بیاید. 

ایرج رضایی در پایان گفت: باید حمایت ها را از علیرضا رحیمی بیشتر کرد و به او زمان داد تا نتایج دلخواه کسب شود بدون شک اگر ما در همین دوره از یک سرمربی خوب بهره می بردیم می توانستیم فینالیست شویم. 

انتهای پیام / 

اظهارات ایرج رضایی درباره نتایج تیم ملی هندبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار