رئیس کانون مساجد در این زمینه می گوید: 34 کانون هم اکنون فعال است و در آنها قرآن آموزان که اغلب هم کم سواد و یا بی سواد هستند مشغول فراگیری وحفظ کلام وحی الهی هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،حدود 95 کانون قرآن در مساجد شهرستان مهاباد تشکیل شده استارجمندی افزود: هر کانون مسجد متشکل از یک رابط خانم ها و یک رابط  آقایان است و تلاش میشود با برگزاری مرتب ومستمر آموزش برای مربیان  اطلاعات و آموزش های ضروری و به روز به آنان داده شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در سطح کشور 25000 کانون مسجد ثبت شده است که این آمار در آذربایجان غربی به 1250  و در شهرستان مهاباد به 94 کانون می رسد.

شرکت کنندگان این کلاسها هم اغلب بدون سواد هستند حاجیه خانم که با 76 سال سن سعی در حفظ قرآن دارد می گوید: 15 ساله به کلاس قرآن میام بیسواد بودم قرآن را ختم کردم و حالا سوره ی یاسین و چند سوره دیگر را حفظ کرده ام.

خانم شریف پور مربی یکی از کانونهای مساجد است وی که در مسجد     کلاس تشکیل داده می گوید: از سال 64 خودم قرآن آموز بودم و الان مدت سه سال است که بعد از گرفتن مجوز از کانون مساجد در این مسجد قرآن به بیسوادان آموزش میدهم

این مدرس قرآنی ادامه داد:قرآن آموزان اوایل که مراجعه می کنندخیلی ناامیدند ولی کم کم به آنها روحیه می دهیم به صورتی که حالا هم ،آنها قرآن را قرائت و ختم می کنند.

انتهای پیام/ع

فعالیت کانون های مساجد در مهاباد

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.