مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید و مواج شدن دریا و کاهش محسوس دما طی هفته آینده در سطح استان بوشهر خبر داد.

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا تا عصر فردا است و از فردا شب با افزایش وزش بادهای جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی تا حدودی در این مناطق دریا متلاطم خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی بوشهر، از اواخر هفته جاری تا اواخر هفته آینده به سبب نفوذ و عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان و سپس استقرار توده هوای سرد، ناپایداری‌هایی جوی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

شفیع‌خدایی با اشاره به پیامد این ناپایداری‌ها و تغییرات جوی بیان کرد: در برخی ساعات در فاصله زمانی روز جمعه تا ظهر روز شنبه آینده ضمن افزایش سرعت باد جنوبی، در برخی نقاط استان، رگبارهای خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد های لحظه ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ظهر روز شنبه تا پایان هفته آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی، سراسر خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود از ترددهای دریایی غیر ضرورری در این مدت اجتناب شود ادامه داد: همچنین طی این مدت ایجاد گرد و خاک و کاهش دید نیز پیش بینی می شود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: با استقرار توده هوای سرد از روز شنبه تا اواخر هفته آینده دمای هوا به طور محسوس و قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا طی این مدت پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد و بر این اساس نسبت به ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی به‌ویژه در مناطق مرتفع استان هشدار داده می‌شود.   

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با گرد و غبار، گاهی افزایش ابر و در برخی مناطق مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مدت جهت باد غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی گفت: فردا زمان مد اول دریا  ساعت یک و ۱۷ دقیقه بامداد، جزر اول  ساعت هفت و ۵۰ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۵ و پنج دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ساعت ۲۱ و ۴۲ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/م

وزش باد شدید و مواج شدن دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.