امام جمعه موقت تهران بر ضرورت شکل گیری شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری در حسینیه بنی فاطمه اصفهان، اظهار داشت: خداوند همت‌های بزرگ و کسانی که این خصلت را دارند دوست دارد و به همین منظور از بنده‌های خود خواسته در عرصه مسابقات پیش بروند و در راستای کسب رتبه تلاش کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، گفت: خدوند در قرآن می‌فرماید برای کسب درجات بهشت و جنت‌الفردوس باید مسابقه دهیم و پیشگام شویم و در کارهای خیر از یکدیگر پیشی بگیریم تا به قرب الهی دست پیدا کنیم.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای تقرب به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز باید اهل مسابقه و مسارعه باشیم، تصریح کرد: به طور مثال باید گفت برای نماز جماعت چرا ما نفرات اول نباشیم و صف اول نماز نایستیم؟ چرا برای رفتن به کربلا، مسجدسازی و مدرسه سازی پیشگام نباشیم؟

وی با بیان اینکه چرا برای ساخت حوزه‌های علمیه که خانه امام زمان (عج) است پیشگام نباشیم، گفت: روحانیت خارچشم منافقین هستند؛ در حالت کلی اگر روحانیت نباشد اسلام مرزبان ندارد یا به عبارت دیگر اگر علما نباشند مردم آدرس بهشت را ندارند.

صدیقی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند «عالمان دین در میان شیعیان ما جایگاه مرزبان کشور را دارند، اگر کشوری مرزهایش رها شود انواع خطرات وارد کشور می‌شود» بنابراین باید مرزهای کشور را محکم کنیم تا از هرگونه مخاطره‌ای جلوگیری کنیم.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم اصفهان جزو خط‌شکنان انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: به طور مثال در جهاد با صدام، سرداران اصفهان در تاریخ نقطه عطف شدند و صفحات تاریخی زیادی به خود اختصاص دادند.

وی خطاب به مردم اصفهان، بیان کرد: در کارهای خیر نیز مردم اصفهان نسبت به مردم شهرهای دیگر پیشتاز هستند، در حالت کلی خداوند اعتبار و آبرویی به این مردم داده که نسبت به همه استان‌ها پیشرو هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت نسبت به عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پاسخگو بوده و برای راه اندازی آن جدی باشد،گفت: وقت آن رسیده که مردم از دولت پیرامون عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه کنند.

صدیقی با بیان اینکه مردم اصفهان در مناسب‌های ملی و مذهبی نیز همواره حماسه آفرینی کرده‌اند، گفت: اصفهانی‌ها در 22 بهمن‌ها، انتخابات‌ها و در برخورد با آشوبگران همواره رکوردشکن بوده‌اند، بنابراین برای دعای باران نیز باید پیش قدم شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن را می‌توان عالمی مثل حجت‌الاسلام مظاهری دانست که در حرکت شهدا نقش به‌سزایی داشت و بسیاری از شهدا درس آموخته سحرها و زمزمه‌های ایشان بودند؛ در حالت کلی ایشان در همه زمینه‌ها پیشرو بودند و به عبارتی دیگر ایشان نه تنها پرچم نبودند بلکه یک قطب و پرچم دار بوده است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان باید فرزند خود را چنان تربیت کند که به زعم خود بهترین فرزند باشد، تصریح کرد: در مورد همسر نیز در روایت داریم که همسر، همسر را می‌سازد؛ به عبارتی دیگر زن خوب کمک می‌کند مرد به خدا نزدیک شده و زندگی‌ها رنگ خدا بگیرد.

صدیقی در ادامه بابیان اینکه بنابراین باید از خدا بخواهیم بهترین خانواده را نصیب ما کند، گفت: البته باید در این مسیر از ائمه اطهار (س) به عنوان الگوهای زندگی کمک گرفت تا خانواده‌های ما نیز برای بقیه مردم در همه عرصه‌های اخلاقی الگو باشند، زیرا این موضوع همان امری است قرآن کریم از ما می‌خواهد.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب برخی از روحانیون خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و عرض کردند که شما فرمودید روحانیت هم به امر قضاوت وارد شود اما برای قضاوت اجتهاد و عدالت شرط است، اجتهاد را می‌توان به دست آورد اما برای به دست آوردن عدالت چه کنیم که امام خمینی (ره) فرمودند باید به دنبال کسب آن بروید.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند می‌فرماید آسیه همسر فرعون بهترین الگو برای مردم تمام عالم است، گفت: آسیه با توجه به اینکه در قصر فرعون و در حالت کلی در بدترین محیط موجود زندگی می‌کرد اما بهترین ایمان را داشت.

صدیقی با بیان اینکه باید به توانمندی‌های جوانان کشور اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما توانایی تبدیل‌شدن به شهیدان احمدی روشن‌ها و شهریاری‌ها را دارند و فقط باید به آن‌ها میدان داده شود نه اینکه جلوی آن‌ها مانع ایجاد کرد.

 

انتهای پیام/م

 

سخنرانی امام جمعه موقت تهران در مورد شبکه ملی اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.