شهرستان جیرفت پس از هرمزگان به عنوان دومین شهر کشور موفق به راه اندازی رشته حمل و نقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر کل دفتر تالیف فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش در جیرفت گفت: با توجه به نیازسنجی در وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نیروهای ماهر و تخصصی در رشته حمل و نقل، اولین رشته حمل ونقل در استان هرمزگان و دومین رشته حمل ونقل کشور در شهرستان جیرفت  در جنوب استان کرمان راه اندازی شد.

 دور اندیش با اشاره به ایجاد رشته حمل ونقل در 5 هنرستان در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان  افزود: 150نفر دانش آموز در این رشته مشغول به تحصیلند.

وی تصریح کرد: این دانش آموزان در دو پایه 10و11در این رشته مشغول به تحصیلند که با توجه به اتمام دوران تحصیل در رشته حمل و نقل با گرفتن دیپلم و گذراندن امتحان در مراکز و دانشکده های فنی ادامه تحصیل خواهند داد.
 نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در  ایجاد این رشته هم گفت: با 4 سال کار کارشناسی و با توجه به نیاز سنجی بازار کار در حوزه حمل ونقل با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به تالیف کتب این رشته و زیر ساختهای راه اندازی آن در چند هنرستان به عنوان نمونه طرح شد که با موفقیت این طرح در 5 هنرستان اجرایی شد.

  محمود آبادی از آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برای کمک و تقویت فعالتر شدن این رشته در دیگر هنرستان های کشور خبر داد و افزود: زیر ساخت های حمل ونقلی در سطح کشور به طور کامل در اختیار فعالان این حوزه است تا زمینه مناسب تربیت نیروهای فنی در این حوزه فراهم شود.

انتهای پیام/ب

راه اندازی رشته حمل و نقل در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار