معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تلاش می‌کنیم داروی مورد نیاز بیماران خاص به ویژه هموفیلی را در لرستان تامین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رضا سپهوند گفت: نیاز بیماران هموفیلی فاکتور‌های هفت و هشت است و آن دسته از بیمارانی که فاکتور هشت استفاده می‎کنند مشکلی ندارند و دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد منتها این دارو‌ها ایرانی بوده و بیماران به دنبال نوع خارجی هستند.

وی افزود: با وجود اینکه داروی ایرانی بیماران هموفیلی در استان وجود دارد تا جایی که بتوانیم و شرکت پخش دارو همکاری کند نوع خارجی مورد نیاز را برای آنان تامین کرده و در اختیارشان قرار می‌دهیم.

سپهوند با بیان اینکه مقدار دارو‌های خارجی اندک است و بصورت سهمیه‎ای و به تعداد بیماران به استان داده می‌شود، افزود: تاکنون داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی استان را تامین کردیم، اما ممکن است به اندازه کافی نوع خارجی نداشته باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: هفته گذشته بیماران برای تامین فاکتور ۹ به معاونت غذا و داروی استان مراجعه کردند که پس از دو روز تعدادی تهیه و به بیمارستان شهید مدنی خرم‎آباد تحویل داده شد.

وی گفت: طی هفته گذشته تاکنون دو سری داروی فاکتور ۹ به استان وارد شد، اما این دارو کم است و البته این کمبود کشوری بوده و تنها مختص لرستان نیست.

سپهوند با اشاره به اینکه داروی ایرانی بیماران خاص هموفیلی در استان وجود دارد و متقاضیان می‌توانند استفاده کنند و برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما آن‌ها مصر به تهیه داروی خارجی هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۷ بیمار هموفیلی در لرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: هزینه تامین داروی این بیماران گران بوده، اما تحت پوشش بیمه هستند و هزینه آن‌ها را بیمه تقبل می‌کند.

وی تاکید کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تلاش است داروی مورد نیاز این بیماران را تامین کند.

انتهای پیام/د

داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی در لرستان تامین خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.