سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : بیش از هزار پرستار در گروه های بهداشتی ، درمانی و آموزشی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ وفایی سرپرست اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : نزدیک به هزار و 400 پرستاردر گروه های بهداشتی ، درمانی و آموزشی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند که خدمات آن ها بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار است .

وی افزود: وظیفه حرفه پرستاری ارائه خدمات تخصصی سلامتی است که همگام باسایر حرفه های پزشکی در سه حیطه پیشگیری ، درمان و بازتوانی فرد ، گروه ، خانواده و جامعه به همه افراد ( کودکان ، جوانان و سالمندان ) ارائه می شود .

وفایی با اشاره به اینکه در استان هم همانند کشور کمبود نیروی پرستاری وجود دارد،گفت : با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی در استان کمبود نیروی پرستاری وجود دارد اما پرستاران ما با انجام اضافه کار توانسته اند این کمبود را جبران کنند هرچند که برای آنان فرسودگی شغلی ایجاد خواهد شد.

وی افزود : خوشبختانه در استخدامی آبان ماه سال گذشته 70 نفر و در تکمیل ظرفیت مجوز جذب 164 نفر پرستار صادر شد و در حال به کارگیری هستند و در استخدامی دی ماه امسال نیز 70 نفر پرستار و 22 نفر کارشناس اتاق عمل و هوشبری بعد از اعلام نتایج و انجام اقدامات مربوط به استخدامی به مجموعه دانشگاه اضافه خواهند شد که تا حدودی این کمبودجبران خواهد شد.

محمدرضا آرمات سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی نیز گفت : در حال حاضر 240 دانشجوی پرستاری ،33 دانشجوی ارشد پرستاری سالمندی و  310 دانشجوی هوشبری،اتاق عمل و فوریت پزشکی(گروه پرستاری) در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود : از ابتدای تاسیس دانشکده تاکنون 600 دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل شده اند .

آرمات از فعالیت مناسب انجمن ها و کانون های دانشجویی مرتبط با پرستاری در این دانشکده خبر داد و گفت : 31 عضو هیات علمی در این دانشکده فعالیت دارند.

انتهای پیام/آ

فارغ التحصیلی 600 دانشجوی پرستاری از دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.