نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون امید، رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را مثبت ارزیابی کرد.

استان کرمانشاه از ظرفیت بالایی در صادرات برخوردار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  گفت: انگیزه اصلی مناطق آزاد تجاری از ابتدایی که تاسیس شد، رونق اقتصادی بود اما در روند فعالیت ها انحرافاتی ایجاد شد که نیاز به اصلاح دارد.



وی با بیان این که مناطقی که برای تصویب منطقه آزاد تجاری پیشنهاد شده است، از ظرفیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: استان کرمانشاه و از جمله قصرشیرین با توجه به حجم بالای صادرات کالا و مبادلات مرزی با عراق، از ظرفیت بالایی برخوردار است.


رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با نگاه مثبت، طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تصویب کنند تا شاهد شکوفایی و رونق بیش از پیش و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی باشیم.

عارف، در ادامه با اشاره به بازدید امروز خود و جمعی از نمایندگان مجلس از مناطق زلزله زده و بررسی مشکلات زلزله زدگان گفت: تلاش ها و خدمات صورت گرفته در بحث امداد و اسکان موقت زلزله زدگان از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در بحث امدادرسانی به زلزله زدگان خدمات ارائه شده مطلوب ارزیابی شد و سپاه، ارتش و همه نیروهای امدادی خوب کار کردند، اما هنوز در ارتباط با اسکان موقت، اسکان دایمی، بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث برآورد اولیه خسارت و شمار واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر باید تجدیدنظر شود.

عارف بیان کرد: در رابطه با سقف تسهیلات و بحث بیمه ایثارگران، بحث هایی وجود که با پیگیرهای دولت و مواردی دیگر نیز با اصلاح تصمیم های قانونی در مجلس قابل حل است.

وی گفت: در رابطه با بحث امهال وام ها نیز باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا با تصمیم گیری درست، بحث اسکان زلزله زدگان حل شود تا به زندگی عادی خود باز گردند.


وی افزود: مناطق غرب استان کرمانشاه قبل از زلزله نیز مشکلاتی داشته اند و سهم بالایی در دفاع مقدس دارند که نیاز است با ارتقای شاخص های توسعه، وضعیت بهتری یابند.

 

انتهای پیام/ز

 

باید با تصمیم گیری درست   بحث امهال وام ها حل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.