مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: آذربایجان غربی 15 درصد از نفت سفید مصرفی در کشور را مصرف می کند.

احمد مجرد مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته 15 درصد کل مصرف نفت سفید کشور در آذربایجان غربی مصرف می شود، افزود: 83 درصد سوخت زمستانی مشترکان نفت سفید سوز مردم آذربایجان غربی تامین شده است و مشترکان مناطق صعب العبور نیز بدون نگرانی 100درصد سوخت زمستانی خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به سرما و یخبندان احتمالی در استان گفت: مشترکان نفت سفید استان نگران تامین سوخت مورد نیاز خود در زمستان امسال نباشند چرا که با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها در صورت نیاز سهمیه فوق العاده ای را پیش بینی کرده ایم و در اختیار مردم خواهیم گذاشت.

وی  ادامه داد: در رابطه با مصرف CNG  ششمین استان در سطح کشور هستیم و از نظر مدت زمان توقف خودرو در صف رتبه برتر و کمترین توقف را داریم که با مصرفCNG به جای بنزین در خودروهای دوگانه سوز، از ابتدای سال تا پایان آذرماه، شاهد صرفه جویی نزدیک به یک هزار و 400 میلیارد ریالی در مصرف سوخت در این منطقه بوده ایم.

وی اظهار کرد: از نظر مصرف انواع فرآورده های نفتی در سطح استان در نه ماهه اول سالجاری دومیلیاردو 200میلیون لیتر توزیع سوخت داشته ایم و در این مدت مصرف نفت گاز، بنزین، CNG و نفت سفید به ترتیب 28 درصد، 9 درصد، یک درصد و 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی به کشف 750 هزار لیتر سوخت قاچاق در جایگاه ها ومبادی مرزی اشاره کرد و افزود: بکارگیری دستگاه  هوشمند وسوخت یاب در جایگاههای مرزهای سرو ارومیه، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و بازرگان ماکو قاچاق سوخت را از شکل سازمان یافته خارج و به صفر رسانده است.

انتهای پیام/ح

آذربایجان غربی ششمین استان کشور از نظر مصرف CNG

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.