مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از تردد 2126 وسیله حمل و نقل عمومی در استان همدان خبر داد.

بیش از2هزار وسیله نقلیه دربین جاده های در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه بیش از 2000 هزار انواع وسیله حمل و نقل در استان وظیفه جابجای مسافر را برعهده دارد، بیان کرد: از این تعداد جاده‌ای 320 دستگاه اتوبوس، 1050 دستگاه مینی بوس و 756 دستگاه خودوری سورای فعال هستند.

وی در ادامه افزود: این تعداد وسیله نقلیه از ابتدای امسال تا کنون 4 میلیون و 600 هزار مسافر را جابه‌جا کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان  با اشاره به پرداخت تسهیلات در این زمینه به متقاضیان گفت: نزدیک به 800 میلیون تومان تسهیلات برای ساماندهی  32 دستگاه خودروی سواری با کارمزد 4 درصد و باز پرداخت 5 ساله به 32 متقاضی پرداخت شده است.

رودباری  با بیان اینکه میانگین عمر اتوبوس‌ها و خودروهای سواری در استان 10 سال بوده است، گفت: میانگین عمر مینی‌بوس‌ها در همدان بیش از 29 سال است و نیاز به نوسازی دارند.

وی  با تاکید بر کیفیت ارائه شده  از سوی بخش حمل و نقل عمومی،عنوان کرد: به زودی عملیات شناسایی، تعیین شاخص‌های کیفیت و غیره در بخش شرکت‌های اتوبوسی آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: تسهیلاتی در این زمینه برای متقاضیان در نظر گرفته شده و تا کنون به  36 نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

رودباری خاطر نشان کرد: در بخش نوسازی مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری وام‌هایی با باز پرداخت پنج‌ساله و سود 6 درصد در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: علاوه بر 99 دستگاه خودروی سواری و  50 وانت بار، 500 دستگاه از مینی بوس‌های فعال در حمل و نقل جاده‌ای همدان در راه‌های روستایی فعال هستند

وی در ادامه افزود: فعالیت خودروهای سواری  در بخش روستایی حمل و نقل این بخش را تهدید می کند،  که برای رفع این مشکل نیز اقداماتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/د.ا

تردد 2هزار وسیله نقلیه دربین جاده های در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.