مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از فعالیت 500 دستگاه مینی بوس در مسیرهای ارتباطی روستایی همدان خبرداد.

فعالیت 500 مینی بوس در مسیرهای روستاییبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در مراسم طرح ساماندهی روستایی وآغاز بکار خودروهای سمند  EF7 با اشاره به  طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، دارندگان خودروهای سواری کرایه، و مینی بوس می توانند با دریافت تسهیلات نسبت به توسعه و نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای  استان همدان افزود:  به منظور فراهم آمدن خدمات بیشتر در این زمینه برای روستاییان، به متقاضیان توسعه ناوگان سمند مسافربری برای مسیرهای روستایی ۲۵ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۴ درصدی با مدت زمان باز پرداخت ۵ ساله پرداخت می شود، که تاکنون 800 میلیون وام برای 32 دستگاه خودرو سمند پرداخت شد

وی افزود: این مبلغ وام تسهیلاتی برای توسعه و اضافه کردن ناوگان جدید به بخش مسافری بین شهری  و مسیرهای روستایی  اعطا می شود.

وی با اشاره به اینکه  320 دستگاه اتوبوس در حمل ونقل جاده ای روستایی فعال هستند افزود: یک هزار و50 دستگاه مینی بوس و756 دستگاه خودرو شخصی تردد می کنند.

رودباری اظهار  داشت: از ابتدای امسال تاکنون 4 میلیون 600 هزار نفر جابجایی مسافرانجام شده است.

وی میانگین عمر ناوگان اتوبوس ها را 10 سال اعلام کرد وادامه داد: 80 درصد از این ناوگان ها وی آی پی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: هم اکنون 15 شرکت اتوبوس رانی در سطح شهر فعالیت می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه یک هزار و50 دستگاه مینی بوس در همدان در حال فعالیت هستند خاطر نشان کرد: عمر متوسط مینی بوس بالای 29 سال است که نیاز به نوسازی و تعمیر دارند وباید در این زمینه تدابیر اساسی اندیشیده شود ودر نوسازی آنها اقدام شود.

وی بیان کرد: در بخش خودروهای سواری هم حدود 800 دستگاه فعال است  ودر این باره با بانک های عامل و صندوق کار آفرین امید قرارداد بسته شد که وام های در اختیار متقاضیان با سود 6 درصد وباز پرداخت 5 ساله صورت گیرد.

رودباری با بیان اینکه 500 دستگاه مینی بوس در راه های روستایی در تردد هستند اضافه کرد:50 دستگاه وانت نیز در این مسیرها در حال ترددوفعالیت هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: این طرح در راستای کمک به فعالان عرصه حمل و نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی اجرا می شود و امیدواریم با اجرای این طرح علاوه کمک به متقاضیان خدمات مطلوبی به بهره گیران از حمل و نقل عمومی ارائه دهیم. 

انتهای پیام/ج

آغاز بکار خودروهای سمند  EF7 در جاده های  بین شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.