معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: یک پنجم مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری در کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

اختصاص یک پنجم مجوزهای سرمایه گذاری به بخش کشاورزی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام; حسین میرشجاعیان حسینی اظهارکرد: یک پنجم مجوزهای صادر شده در کشور مربوط به جهاد کشاورزی است، بطوریکه از 2 هزار و 80 مجوز صادر شده 440 مجوز مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی افزود: 99 درصد از مجوزهای احصاء شده پشتوانه قانونی دارند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: به دلیل تکثر مجوزها از دستگاه ها خواستیم که برخی را حذف یا ادغام کنند تا ساختار اداری آنها در خصوص صدور مجوز اصلاح شود.

وی به ضرورت راه اندازی مرکز ملی پایش کسب و‌کار در کشور تاکید کردهمچنین به شرح مزایا و توانمندی این سامانه و قدرت رسیدگی به شکایات و کاهش بروکراسی و پاسخگویی صحیح و مناسب پرداخت.

معاون وزیر اقتصاد گفت: هر چند وضعیت نرخ ارز، تورم و گرانی، رکود، تحریم بانک مرکزی وکاهش صادرات نفت دولت را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده بود اما به دنبال راهکاری برای برون رفت از شرایط اقتصادی و همچنین بهبود فضای کسب و کار بودیم.

میرشجاعیان حسینی ادامه داد: دولت ها با سیاست‌های پولی و مالی سیاست گذاری می‌کنند و متغیر های اقتصادی را مورد هدف قرار می دهند که در زمان استقرار دولت یازدهم این متغیرهای کشور وضعیت خوبی قرار نداشت.

وی افزود: دولت سعی داشته با تسهیل قوانین و مقررات در نظام مجوز دهی فضای کسب‌ و کار را در بخش خصوصی بهبود بخشد، در زمان استقرار دولت تورم سال 91 به بیش از 30 درصد می رسید و رشد اقتصادی منفی بود.

انتهای پیام /با

صحبت های معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.