نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد مسکو، آنکارا و تهران درباره فهرست میهمانان به کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد مسکو، آنکارا و تهران درباره فهرست میهمانان به کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی به توافق رسیدند.

الکساندر لاورنتیف گفت: مقامات روسیه، ترکیه و ایران درباره فهرست کسانی که قرار است در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه شرکت کنند، به توافق نهایی رسیدند. این کنفرانس قرار است در روز‌های ۲۹ و ۳۰ ژانویه (۹ و ۱۰ بهمن) در سوچی برگزار شود.

الکساندر لاورنتیف پس از نشست مشورتی با مقامات ترکیه و ایران در سوچی در کنفرانس خبری گفت: در این نشست موضوعات و پرونده‌های اصلی در خصوص کنفرانس گفتگوی ملی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نشست سه جانبه در سوچی را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: «در این نشست درباره فهرست افراد و مقاماتی که قرار است در کنفرانس سوچی حضور داشته باشند، به توافق رسیدیم و در دو روز آینده نیز تلاش خواهیم کرد درباره بقیه مسایل و موضوعات مربوط به این نشست به توافق برسیم».

لاورنتیف ابراز امیدواری کرد استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به سوریه در کنفرانس سوچی شرکت کند به ویژه این که کنفرانس سوچی به احیای مذاکرات صلح سوریه در ژنو کمک زیادی خواهد کرد.

وی تاکید کرد ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها در برخی از مناطق سوریه نباید بر روند گفتگو‌ها در کنفرانس سوچی تاثیر بگذارد.

لاورنتیف تصریح کرد حضور مخالفان دولت سوریه در کنفرانس سوچی فرصتی مناسب و ایده آل برای حل سیاسی بحران سوریه خواهد بود.

 انتهای پیام/

توافق روسیه، ترکیه و ایران درباره کنفرانس سوچی درباره سوریه

برچسب ها: خاورمیانه ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار