استاندار آذربایجان غربی گفت:تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند به ورزش استان توجه ویژه داشته باشند و ورزش را در الویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی آذربایجان غربی که در محل سالن نیکخواه استانداری برگزار شد، اظهار داشت:ورزش در جوامع امروز‌ی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد:اگر کشور‌ها را تقسیم بندی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که در کشور‌های توسعه یافته صنعت ورزش متناسب با بهداشت و اقتصاد پیشرفت کرده است و ورزش در این کشور‌ها سازمان یافته و توسعه یافته‌تر است.

استاندار آذربایجان غربی افزود:امروزه ورزش برای کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه یک سرمایه و حیثیت ملی به شمار می‌رود و اهمیت آن بسیار فراتر از آن چیزی است که دولت‌های مختلف به دنبال آن هستند.

شهریاری تصریح کرد:دولت‌ها در بعضی از شرایط ناچار هستند که سرمایه گذاری‌های کلانی را در یخش ورزش انجام دهند.

وی با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در بخش ورزش گفت:در این نظام مقدس هدف از توسعه ی ورزش، ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه است و هرچقدر ورزش ،همگانی‌تر و عمومی‌تر شود به همان اندازه شادابی و سلامتی جمعه را به همراه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی افزود:با سرمایه گذاری‌های کلان در بخش ورزش و ارتقای سلامت جامعه و افراد، دیگر نیازی به توسعه و ساخت مراکز درمانی و بیمارستان نیست ، چون در صورت توسعه ورزش، مردم جامعه در سلامت کامل هستند.

وی ادامه داد:امروزه بخشی از شاخص‌های توسعه را با ورزش می‌سنجد و باسرمایه‌گذاری در این بخش اساسی و اثر گذار می‌توان بسیاری از موانع سیاسی را برطرف کرد.

شهریاری با اشاره به جایگاه استان آذربایجان غربی در بخش ورزش گفت:با توجه به مستندات ارائه شده استان آذربایجان غربی در امر ورزش از شرایط خوبی برخوردار است و خوشبختانه فرهنگ ورزش در این استان نهادینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت:تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند به ورزش استان توجه ویژه داشته باشند و ورزش را در الویت قرار دهند.

وی با اشاره به مشکلات ورزش در کشور گفت:متاسفانه نبود اعتیارات یکی از مهمترین مشکلات حوزه ورزش است، ولی در کشور‌های توسعه یافته دولت ریالی در بخش ورزش هزینه نمی‌کند و تمامی باشگاه‌های مطرح دنیا توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و موظف هستند در این زمینه به دولت نیز مالیات دهند.

شهریاری افزود:با برنامه ریزی دقیق باید ورزش به سمت بخش خصوصی سوق دهیم تا شاهد پیشرفت ورزش در کشور باشیم.

انتهای پیام/ن.م

برگزاری نخستین جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.