اولین مرکز آموزشی تخصصی کشت گلخانه‌ای در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در سی و نهمین جلسه شورای گفتگو‌ی دولت و بخش خصوصی مصوب شد: اولین مرکز آموزشی تخصصی کشت گلخانه‌ای در قزوین با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شود.

عبد المحمد زاهدی، استاندار قزوین در این جلسه بر ضرورت آموزش نیروی انسانی و آشنایی با دانش و فناوری روز در کشت گلخانه‌ای تاکید کرد.

عبد المحمد زاهدی افزود: برای حل مشکلات تولید و اشتغال دولت و بخش خصوصی باید با هم همکاری کنند.

وی همچنین گفت: برای افزایش آگاهی مردم، قوانین و مقررات هر اداره باید در سایت آن بار گذاری شود و اطلاعات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار، قرار دادن انتقاد کننده‌ها در لیست سیاه را بی عدالتی دانست و گفت:: مردم باید به راحتی صحبت کنند و انتقاد سازنده راهی برای اصلاح است.

به گفته‌ی زاهدی بیش از ۴۰ درصد دارایی‌های بانک املاک تملک شده است و تملک واحد‌های تولیدی به زیان بانک است چرا که هم تولید را متوقف و هم نقدینگی بانک راکاهش می‌دهد.

علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین هم در این جلسه گفت: به دلیل نداشتن دانش فنی و نیروی فنی ماهر کشت گلخانه‌ای اقتصادی نیست، ولی با راه اندازی مرکز آموزشی هم تکنولوژی و دانش فنی به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: کشت گلخانه‌ای یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و توسعه ۴۸ هزار گلخانه در مدت زمان ده سال و امکان تولید محصول صادراتی از برنامه‌های این وزارتخانه است.

در این جلسه همچنین درباره بهبود فضای کسب و کار و واگذاری آن به بخش خصوصی گفتگو شد

رئیس اتاق بازرگانی استان با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: واحد‌های تولیدی نمی‌توانند از تمام ظرفیت‌های تولیدی خود استفاده کنند وقیمت تمام شده کالا‌های تولیدی بالا و سود آن کم است و چاره‌ای باید برای آن اندیشیده شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان هم از اجرایی نشدن برخی از مصوبات این شورا گلایه کرد و گفت: مصوب شده است اقدامات اجرایی علیه واحد‌های تولیدی انجام نشود، اما شاهد اجرای آن هستیم.

علی محمد زمانی گفت:: یکی از بانک‌های استان بدون اطلاع قبلی یکی از واحد‌های دانش بنیان را به نفع بانک مصادره و به مزاید گذاشته و در برخی موارد حساب واحد‌های تولیدی مسدود شده است.

زمانی گفت: نداشتن ثبات و پایداری در تصمیم گیری مدیران، سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت را فراری می‌دهد.

پور امیدی، مدیر کل امور مالیات استان هم در این جلسه گفت: این اداره بر اساس تصمیمات استانی برای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد.

پور امیدی اضافه کرد: تعدادی از مودیان از برخی از اقدامات اجرایی، نارضایتی دارند، ولی دریافت مطالبات مالیاتی ضروری است.

وی افزود: باید به درآمد‌های مالیاتی نگاه ملی کرد و نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه سال اینده هم بر این است که در صورت داشتن در آمد به آن استان اعتبار بیشتر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

 

برگزاری جلسه شورای گفتگو‌ی دولت و بخش خصوصی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار