مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: میزان تولید محصول چغندر امسال نسبت سال گذشته کاهش داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی‌اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه پرداخت نکردن به‌موقع وجوه مطالبات چغندرکاران و تهاتر مطالبات آنان با شکر و تفاله چغندرقند سبب زیان چغندرکاران می‌شود، گفت: برای حمایت از کشاورزان شرکت های بیمه ای نیز باید خسارت آن‌ها را به موقع پرداخت کنند.

وی ضمن بیان اینکه به دلایل خشکسالی و کمبود منابع آبی میزان تولید محصول چغندر امسال نسبت سال گذشته کاهش داشت، افزود: امسال ۱۴۷ هزار و ۶۲۲ تن چغندرقند در میامی برداشت شد و به مرز ۱۵۰ هزار تن رسید.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه امسال محصول چغندر از سه هزار و ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد، ابراز داشت: امسال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته هستیم که علت آن کشت چغندر به‌صورت دیم به همراه آبیاری تکمیلی است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: برای افزایش بهره‌وری آب و استفاده بهینه از منابع موجود ۲۵۸ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر با آبیاری بارانی و ۲۹۰ هکتار نیز به روش تیپ آبیاری شده است.

وی افزود: ذخیره نکردن چغندرقند در مراکز دپو هنگام آغاز فصل برداشت و مشکل حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل برای کشاورزان برخی از مشکلاتی است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام /ق

مطالبات چغندرکاران میامی به‌موقع پرداخت نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار