معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پرونده شیراز و اوز از طرح‌های شایسته و بخت استان برای کسب عنوان پایتختی کتاب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز شنبه ۳۰ دی اظهار کرد: برآیند جلسه‌ای که دو ماه پیش با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد این بود که توجه استان‌ها و شهر‌های کشور برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال جاری بیشتر شده است در نتیجه با رقبای بیشتری در مقایسه با سال‌های گذشته رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان استقبال و افزایش در خواست پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰ درصد افزایش مخاطب در حوزه پایتختی کتاب نسبت به قبل داشته باشیم.

مهدی امیدبخش تصریح کرد: به نظر می‌رسد گزارش شیراز و اوز (مرکز بخش اوز لارستان در ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز) با اقبال مواجه شود و این دو شهر از استان فارس از بخت‌های اصلی کسب عنوان پایتختی کتاب باشند.

بهزاد مریدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز درخصوص پایتختی کتاب بیان کرد: طی ۳ سال گذشته برای حضور در این برنامه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است درحالی که در سال نخست به دلیل ناهماهنگی با نهاد‌های مدنی و اجتماعی و دیرکرد در عقد تفاهم نامه‌های مختلف، موفق به شرکت در کارزار نشدیم در سال دوم یعنی در سال ۱۳۹۴ توانستیم در میان ۵ شهر نخست قرار گیریم و در سال ۹۵ شیراز توانست به رتبه سوم دست یابد و دو روستای فهلیان شهرستان ممسنی و روستای خواجه جمالی از شهرستان نی‌ریز با عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند.

وی افزود: امسال ۴ نامزد معرفی کردیم و ۴ تفاهم نامه نیز در این زمینه امضا شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: زیرساخت‌های لازم فراهم شده و نمایندگان وزارتخانه و مدیر کل دفتر ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی به شهر‌های مختلف سفر کرده اند.

بهزاد مریدی تصریح کرد: وضعیت مطلوبی وجود دارد و دبیرخانه دائمی در اوز، شیراز، صدرا و آباده فعال شده است؛ همچنین طرح‌های بسیار خوبی نیز ارائه کرده ایم.

انتهای پیام/ن

معرفی نامزدهای فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.