میانگین عمر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها ی بخش خصوص در مشهد بالای ۲۵ سال تخمین زده شده است .

فرسودگی 90 درصد اتوبوس و مینی‌بوس‌های بخش خصوصی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت : ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده متعلق به بخش خصوصی به صورت دربستی برای سازمان‌های مختلف در سطح شهر مشهد فعالیت می‌کنند که این تعداد معادل بیش از ۹۰ درصد کل این ناوگان است.


وی افزود: میانگین عمر این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها بالای ۲۵ سال تخمین زده شده است، این در صورتی است که عمر مفید این وسایل ۱۰ سال است.

نیشابوری ادامه داد: این وسایل بیشتر به صورت سرویس‌های رفت‌و‌آمد کارکنان سازمان‌ها استفاده می‌شوند و کمتر به صورت مداوم در شهر تردد دارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت : حدود ۷۲۰ دستگاه متعلق به سازمان اتوبوس‌رانی و یک هزار دستگاه اتوبوس‌های بخش خصوصی در خطوط حمل‌ونقل شهری هستند که از وضعیت مناسبی برخوردارند. میانگین عمر این ناوگان5/7 سال است.

نیشابوری افزود: از مجموع این تعداد حدود ۴۰۰ دستگاه بالاتر از عمر مفید ۱۰ سال هستند که با ورود ۳۳۳ دستگاه جایگزین تا پایان سال می‌توانیم بیش از ۸۰ درصد از ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل عمومی را نوسازی کنیم.

انتهای پیام//ف. م.
 


تا پایان سال؛
بیش از ۸۰ درصد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد نوسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.