پرداخت تسهیلات روستایی اشتغال و انگیزه حضور در روستا را افزایش داده است.

حضورو اشتغال در روستا با وام روستایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  اعطای تسهیلات به روستائیان اشتغال و انگیزه حضور در روستا را برای اهالی افزایش داده است.

آقای فتح الهی از اهالی روستای کردخورد بخش نوبران ساوه است که با استفاده از تسهیلات دریافتی یک واحد واحد دامداری راه اندازی کرده و این کار علاوه بر اشتغال فرزندانش تولید و عرضه مستقیم کوشت را هم به همراه داشته است..

آقای فتح الهی دارای ۲۴ فرزند و نوه است که کار دامداری را در روستا بین فرزندان خود تقسیم کرده و همگی آن‌ها نیز درکنار هم زندگی می‌کنند.

همینک در شهرستان ساوه ۳ هزارو ۵۰۰ واحد دامداری با بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که زمینه‌ی اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

 

اعطای ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به دامپروران ساوه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی ساوه از اعطای ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به دامپروران ساوه‌ای در ۹ ماه امسال خبرداد.
شریفی مدیر جهاد کشاورزی ساوه  درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در به بخش دامپروی این شهرستان اعطا شده است.

شریفی افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید به بیش از ۴۰ واحد دامپروری پرداخت شده است.

وی همچنین از آغاز ثبت نام طرح‌های کارآفرینی در روستا‌های این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۷۰ واحد دامپروری در روستا‌ها هم تا کنون برای دریافت تسهیلات از محل اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند و در مرحله بررسی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار