معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بر تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی در پیشگیری از انحرافات تاکید کرد.

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی در پیشگیری از انحرافاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ غلامرضا امیدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش شهرستان خدابنده برگزار شد گفت: نقطه زوم و هدف ما در امر آگاه سازی و اطلاع رسانی باید مناطق آسیب پذیر باشد.

وی افزود: پیشگیری اجتماعی مقدم بر درمان است ما هرچه بتوانیم مهارت‌های اجتماعی حل مسئله و کمک گرفتن در زمان مواجه با مشکل از دیگران و بخصوص از کارشناسان مربوطه به عموم شهروندان بیاموزیم تا حد زیادی از بروز هرگونه آسیب پیشگیری شده است.

 امیدی تصریح کرد: دانش آموزان یکی از الگو‌های مهم رفتاری خود را معلمان قرار می‌دهند، اگر معلم از ویژگی الگو دهی خوبی برخوردار باشد می‌تواند تأثیرات عمیقی در رشد شخصیت و بهداشت روان دانش آموزان باقی گذاشته و به طبع آن امنیت نسبی را در جامعه به ارمغان آورد.

سرهنگ حسین مصطفایی فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز در این جلسه گفت: مناطق آسیب پذیر با همکاری و مشارکت مدیران و معاونین پرورشی و کارشناسان انتظامی در سطح شهرستان شناسایی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همچون کلاس‌های آموزش، نمایشگاه مهارت‌های زندگی، مسابقه دانستنی‌های انتظامی در این مناطق برگزار می‌شود.

در ادامه "علی اسدی " ریاست آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه قطار توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد گفت: تربیت شهروند کامل وظیفه اصلی آموزش و پرورش است که این امر بر اساس استعداد و توانایی‌های دانش آموزان در سطح مدارس انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان افزود: ما فرهنگیان جامعه پذیری، مسئولیت پذیری را از پلیس دیده و یاد گرفته ایم چرا که در سرما و گرما در طول شبانه روز با انجام ماموریت‌های خطیر امنیت و آرامش را به قلب ما هدیه می‌کنند.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش  خدابنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.