هفتمین کنگره بزرگ اپتومتری با موضوع تجویز صحیح لنز و عینک در شیراز آغاز به کار کرد.

دکتر علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در حاشیه هفتمین کنگره ملی اپتومتری در شیراز گفت: اپتومتریست‌ها مرجع مطمئنی برای حفظ سلامت بینایی افراد جامعه هستند و تجویز، انتخاب و ساخت یک عینک طبی، تخصصی‌ترین کار اپتومتری است که نیازمندان به این خدمات برای حفظ سلامت خود باید به مراکز قانونی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.

میرزاجانی، اصول تجویز و فیت تخصصی عینک، فیت لنز‌های تماسی و آشنایی با عدسی‌های عینک را از محور‌های اصلی این سمینار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تغییراتی که در نوع زندگی امروز بوجود آمده، طوری که علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز نیاز دارند عینک‌های اصلاحی آن‌ها به موقعه تجویز شود و مورد استفاده قرار دهند، بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در این زمینه علمی در دنیا اتفاق می‌افتد لازم است چنین همایش‌هایی باشد تا بتوان علم اپتومتریست‌ها را دراین زمینه بروز کرد.

میرزاجانی در ادامه گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که مردم دارند در خصوص گرفتن هزینه‌های پروتز‌های عینک از بیمه‌های تکمیلی است، متاسفانه برخی از بیمه‌های تکمیلی اعلام کرده‌اند که حق بیمه پروتز عینک توسط بیمه‌ها به بیماران پرداخت خواهد شد، اما این موضوع منوط به امضای یک چشم‌پزشک است.

میرزاجانی ادامه داد: این موضوع باعث شده که افرادی که برای درمان به اپتومتریست‌ها مراجعه می‌کنند با یک چالش رو به رو شوند و اعتماد خود را به این قشر از دست دهند، حتی اگر بخواهند برای گرفتن حق پروتز از طریق بیمه‌ها اقدام کنند، باید با مراجعه به مطب چشم‌پزشک، پرداخت یک هزینه اضافی گران و رفت و آمد ها، یک مُهر صوری دریافت کنند.

وی نیز تصریح کرد: اپتومتریست‌ها برای افرادی که نیازمند عینک هستند عینک تجویز می‌کند، به طوری که در کشور ما از هر ۱۰ عینک تجویزشده، ۸ عدد توسط اپتومتریست‌ها و ۲ عدد توسط چشم‌پزشک تجویز می‌شود.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران همچینن اظهار داشت: موسساتی که عینک به مردم ارائه میکنند، یک موسسه پزشکی هستند و دارای پروانه بهره برداری و مسئول فنی از وزارت بهداشت می‌باشند و متاسفانه در این زمینه توسط وزارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز‌هایی برای فعالیت تامین و فروش عینک‌های طبی و آفتابی داده می‌شود و این مغازه‌ها زمانی که دایر می‌شوند در زمینه ساخت عینک‌های طبی نیز مداخله میکنند و این یکی از مشکلاتی است که بدون مسئول فنی از وزارت بهداشت پروانه داشته باشد عینک ساخته و بدست مردم داده می‌شود و این مشکلات را برای اپتومتریست‌ها بوجود می‌آورد.

گفتنی است هفتمین کنگره با حضور بیش از ۱۵۰ تن از اساتید، چشم پزشکان و اپتومتریست و نیز بیش از ۲۵ شرکت تجاری در زمینه چشم پزشکی و تجهیزات وابسته از امروز در هتل شیراز آغاز شده و فردا به پایان می رسد.
انتهای پیام/ر

تجویز عینک و لنز تخصصی ترین کار اپتومتریست

برچسب ها: درمان ، اخبار علمی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار