برنامه توسعه آموزش سافت‌بال در مدارس در قالب طرح » برتام» نخستین برنامه ورزشی که در تاریخ ورزش کشور زیر نظر فدراسیون جهانی اجرایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کمیته سافت‌بال استان اصفهان با اعلام این مطلب از اجرایی شدن برنامه توسعه آموزش سافت‌بال در مدارس استان فراتر از طرح برتام خبرداد و اظهار کرد: برای انجام این برنامه سعی کردیم از پایه در مدارس شروع کنیم و تا رده‌های بالا ادامه دهیم؛ دو سال پیش زیر نظر فدراسیون جهانی و مربی که از طرف این فدراسیون به ایران آمد طرح اجرا شد و برنامه و کتاب‌های آموزشی سافت‌بال در اختیار مدارس قرار گرفت.

رؤیا زنگنه تصریح کرد: از آنجایی که همیشه اصفهان در این قبیل برنامه‌ها حضور فعالی دارد، نمایندگانی از این استان برای شرکت در این دوره اعزام شدند و قرار بر این شد که در مدارس کشور زنگ ورزش رشته سافت‌بال آموزش داده شود.

وی ادامه داد: کار بزرگ و خوبی بود و در عین حال سخت زیرا باید با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دادیم که خوشبختانه با همکاری خوب آموزش و پرورش به مشکلی برنخوردیم و همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

رئیس کمیته سافت‌بال استان اصفهان خاطرنشان کرد: از سال گذشته کار را در استان اصفهان آغاز کرده‌ایم به طوری که تا این لحظه حدود 600 دانش‌آموز دبستانی و راهنمایی در این طرح در حال آموزش هستند و تا آخر سال سعی داریم این تعداد را به هزار نفر برسانیم.

زنگنه تأکید کرد: طرح «برتام» تنها مختص دانش‌آموزان 9 تا 12 سال یعنی مقاطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی است، اما در اصفهان از این هم فراتر رفته‌ایم و همه مقاطع تحصیلی را پوشش داده‌ایم، در حقیقت اجرای این برنامه در این سطح تنها در استان اصفهان صورت گرفته و در هیچ جای کشور این گونه نبوده است.

رئیس کمیته سافت‌بال استان اصفهان در پایان اذعان داشت: آنچه در کار ما تعلل ایجاد می‌کند کمبود تجهیزات این رشته است که پاسخگوی نیاز این تعداد دانش‌آموز در استان نیست و گران‌قیمت بودن این وسایل ما را با مشکل مواجه کرده است .

 

انتهای پیام/م

 

استعدادیابی سافت‌بال فراتر از طرح «برتام» در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار