سرهنگ ناصر علی صفرپور معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیچیدگی موضوعات و مقتضیات فعالیت پلیسی در جامعه از یک سو و تنوع و پیچیدگی در جرم از سوی دیگر مستلزم تعمیق دانش، بینش و مهارتهای تخصصی بیش از پیش بوده و حرفهای گرایی در پلیس را اجتنابناپذیر ساخته است.
وی افزود: به تناسب پیشرفت و توسعه فناوری، پلیس نیز در هر یک از عرصههای مأموریتی خود به مقتضای تخصصی بودن آنها باید از ظرفیتها، توانمندیها و قابلیتهای متناسب با آن پیشرفتها و مأموریتها بهرهمند شود و بدین منظور سامانه فوریتهای پلیس ۱۱۰ در ناجا راه اندازی شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران گفت: طراحی سامانهای که بتواند با سازماندهی امکانات موجود، موجبات افزایش و تحرک و سرعت عمل را در بدنه اجرایی ناجا به منظور پاسخگویی به نیازهای پلیسی مردم فراهم آورد، ضروری به نظر میرسید و در این زمینه با توجه به گستردگی و تنوع مأموریتهای ناجا، نیاز به برنامهریزی مناسب و اجرای دقیق آن پاسخگو بودن پلیس در مقابل انتظارات به حق و فزاینده مردم احساس میشد.
سرهنگ صفر پور با اشاره به مهمترین بازخوردهای اثرگذار با فعالیت سامانه فوریت های پلیس ۱۱۰، افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی درخواستهای مردم از پلیس، دستیابی به جغرافیای جرایم، توزیع زمانی و مکانی نیازمندیها و تجزیه و تحلیل دادهها از عوامل اصلاح و اعمال مدیریت و فرماندهی در انجام وظایف محوله از مهمترین مؤلفههای تأثیرگذار با فعالیت این سامانه بوده است.
وی گفت: ایجاد امکان نظارت و کنترل بر عملکرد مأموران و یگان های انتظامی که این امر تأثیر قابل توجهی در صحت، دقت و سرعت اقدامات پلیس داشته است، یکی دیگر از بازخوردهای اثرگذاری بوده که با آغاز به کار سامانه تلفنی ۱۱۰ مرکز فرماندهی و کنترل بدان دست یافته است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران افزود: با فعالیت این سامانه پیامکی، شهروندان میتوانند با ارسال گزارشها و اطلاعات خود به شماره ۱۱۰ از آن همانند سامانه تلفنی استفاده کنند.
سرهنگ صفرپور ضمن تشریح عملکرد مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ استان در ۹ ماه امسال از تماس بیش از ۴۰۵ هزار شهروند با این مرکز خبر داد و گفت: از کل تماسها ۳۲۶ هزار تماس منجر به عملیات پلیسی شده است.
انتهای پیام/ م