نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان برای کمک به حل موانع در سیستم آموزش وپرورش اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی امام جمعه کرمان برای کمک به آموزش وپرورشبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش و پرورش با چهار مانع روبه‌رو است و تا این موانع برداشته نشود نمی‌توان توقع آنچنانی از آموزش و پرورش داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خانواده بسیار بزرگی دارد که مدیریت آن سخت است گفت: به عبارتی نیمی از جمعیت کشور خانواده آموزش و پرورش محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه بعضی از این موانع در دست خود آموزش و پرورش است و بعضی موانع در خارج از آموزش و پرورش قرار دارد افزود: یکی از این موانع گستردگی پهنه جغرافیایی نیرو‌های آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه خانواده آموزش و پرورش باید کوچک تر شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش در محیطی قرار گرفته که در اراده خودش نیست و هر فردی که وارد آموزش و پرورش می‌شود حداقل ۱۲ سال در این مجموعه می‌ماند.


حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی مانع دوم را زیرساخت‌های آموزش وپرورش ذکر کرد واظهار داشت: آموزش و پرورش به اندازه وزارت مسکن کار دارد و تعداد زیاد مدارس که نیازمند احداث و بازسازی است و انرژی یک وزارتخانه را می‌گیرد.


وی بحث علمی فرزندان را دیگر مانع دانست و تصریح کرد: دغدغه اصلی آموزش و پرورش مسائل علمی بوده که  از متون درسی گرفته تا اولویت‌های هر دانش‌آموز در هر رشته جداگانه باید روی آن  برنامه‌ریزی شود.


امام جمعه کرمان موضوع بعد را ادب، اخلاق و طهارت باطنی دانش‌آموزان دانست وتاکید کرد: این مسئله باید در صدر مسائل آموزش و پرورش باشد و اگر به این موضوع اهمیت داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ همه مردم توقع دارند ادب در آموزش و پرورش آموزش  داده شود  اما یکسری مسائل  درخارج از مدرسه بر روی دانش‌آموزان اثر دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رفتار معلم در تربیت دانش‌آموزان بسیار اثرگذاراست افزود: شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی یک آسیب است که امروزه باعث تغییر رفتار فرزندان می‌شود.


وی با بیان اینکه ابزار‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است به اندازه ماموریت آن، که انسان‌سازی است، نیست گفت: آموزش و پرورش حوزه ای  بسیار مهم و حساس است و مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد و همکاری با این نهاد را وظیفه خود می‌دانم.

انتهای پیام/ح

اعلام آمادگی امام جمعه کرمان برای همکاری با آموزش وپرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.