دبیرکل سازمان ملل با شرکت در یک نشست خبری علیرغم ابراز نگرانی از برخی منازعات در جامعه جهانی از امید‌های جدید برای حل موضوع کره شمالی سخن گفت.

کره شمالی؛ محور اصلی نشست خبری دبیرکل سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، تلویزیون الجزیره در خبری به نقل از دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد بحران سوریه به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد.

آنتونیو گوترش در این باره  افزود: طرف‌های درگیر در سوریه باید بدون پیش شرط بر سر میز مذاکرات حاضر شوند. گفتگو‌ها نیز باید واقعی باشد و نباید هیچ چیزی از جمله مسئله دولت انتقالی از مذاکرات کنار گذاشته شود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری از نشانه‌های امید در حل و فصل موضوع کره شمالی نیز سخن گفت.

دبیرکل سازمان ملل در این باره اعلام کرد: امروزه صلح برای جامعه جهانی پدیده‌ای فرّار شده است و جهان در مسیر تعمیق برخی مخاطرات در حرکت است.

وی ادامه داد: مخاطرات جدیدی ایجاد شده و نگرانی درباره تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در بالاترین سطح خود از زمان جنگ سرد قرار گرفته است

آنتونیو گوترش همچنین درباره ناآرامی های اخیر ایران به اظهار نظر پرداخت و تصریح کرد: ما به حق مردم ایران برای تظاهرات اهمیت می‌دهیم، از تظاهرکنندگان هم درخواست کردیم که رفتار مسالمت‌آمیز داشته باشند.

انتهای پیام/

کره شمالی؛ محور اصلی نشست خبری دبیرکل سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار