مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان، جوانان و امید در دو بخش آقایان و خانم‌ها به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس هیأت کاراته استان اصفهان عصر امروز در نشست خبری مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با اعلام این خبر، افزود: آقایان 27 تا 29 دی ماه و خانم‌ها 4 تا 6 بهمن‌ماه به مسابقه می‌پردازند و این مسابقات ورودی تیم ملی جوانان است.

علی دوانیان  تصریح کرد: از بین شرکت کنندگان این مسابقات در اصفهان برترین ها برای دو مسابقات برون‌مرزی ژاپن که قهرمانی آسیاست و نخستین المپیک جوانان در بوئینس آیرس انتخاب می‌شوند. 

وی بیان کرد: تاکنون یک هزار و 800 نفر در بخش آقایان برای این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که در طی سه روز به اصفهان می‌آیند که در کاتا، کمیته انفرادی و کمیته تیمی مسابقه می‌دهند.

رئیس هیأت کاراته استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر روز مختص به یک رده است و مکان مسابقات برای آقایان سالن پیروزی و برای خانم‌ها مجموعه امام علی در نظر گرفته شده است.

دوانیان مطرح کرد: رده‌ها و وزن‌ها تفکیک می‌شوند و هم نفرات اول تا سوم مشترک و هم نفرات برتر در مسابقات به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند و سپس به تیم ملی راه پیدا می‌کنند؛ معمولاً در هر وزن 10 تا 15 نفر به اردو دعوت می‌شوند که از این تعداد در نهایت دو نفر انتخاب می‌شوند.

رئیس هیأت کاراته استان اصفهان گفت: فقط برگزارکننده مسابقات هستیم و ثبت‌نام‌ها از طریق سایت فدراسیون هست و از آن‌ جایی که مسابقات هزینه ورودی ندارد، فدراسیون هم هزینه‌ای نمی‌کند و همه هزینه‌ها بر عهده هیأت است.

وی خاطرنشان کرد: شب قبل از هر مسابقه وزن‌کشی و قرعه‌کشی انجام می‌شود که این بخش بر عهده فدراسیون است؛ از آن‌ جایی که اصفهان هم شهر فرهنگی و هم شهر توریستی است، همه مایل هستند که به این مسابقات بیایند و پیش‌بینی اسکان و تغذیه افراد انجام شده است و درخواست کمک کرده‌ایم ولی هنوز کسی موافقتی انجام نداده است.

دوانیان در ادامه گفت: نفر اول تا چهارم هر رده به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود؛ همچنین در هر تشک یک استعدادیاب حضور دارد و افرادی که دارای استعدادهای خاص هستند را انتخاب می‌کنند.

وی اذعان داشت: معتقدم اگر لیگ‌های خودمان را به راه بیاندازیم، برای همه سطوح از مسابقات بین‌المللی می‌توانیم از افرادمان استفاده کنیم؛ همچین اردویی با برگزیدگان استان برگزار کردیم که می‌تواند در آینده به تیم‌های ملی نیز راه پیدا کنند و اردوهای ما سرجای خود است و اردوهای دومی را برنامه‌ریزی کرده که به عنوان اردوهای المپیکی پایه‌گذاری کردیم و به شدت در حال کار کردن هستیم.

رئیس هیأت کاراته استان اصفهان مطرح کرد: شیرین‌ترین نشان ما دختران محجبه ما بودند که با حجاب اسلامی با شکست قهرمان دنیا، به عنوان سوم جهان دست پیدا کردند. 

وی با بیان این‌که در یک سال اخیر هم داوری‌ها عادلانه‌تر شده است، افزود: به موازات در بخش داوری هم خوب عمل کرده‌ایم و در حال حاضر 9 داور بین‌المللی داریم.

دوانیان بیان کرد: 6 سال انتظار برای مسابقات انتخابی تیم ملی کشیدیم؛ میزبانی این مسابقات در ابتدا انگیزه برای سایر ورزشکاران ایجاد می‌کند که به این مسابقات بیایند و با سطح مسابقات آشنا شوند؛ همچنین سطح میزبانی ما را نشان می‎دهد و می‌توانیم خودمان را محک بزنیم.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد اصفهانی‌ها گفت: در بخش آقایان حداقل 7 نفر را پیش‌بینی می‌کنیم به تیم ملی دعوت بشوند؛ در بین خانم‌ها این تعداد بیشتر است.

رئیس هیأت کارات در مورد داوری این مسابقات بیان کرد: 80 داور به این مسابقات دعوت شده است که 43 نفر از فدراسیون معرفی شده‌اند و مابقی از اصفهان تأمین می‌شوند.

وی با بیان این‌که تنور کلاس‌های خوب داغ است و این نشان می‌دهد تاکنون خوب عمل کرده‌ایم، اذعان کرد: انتظار داریم دو تا سه برابر مدال‌هایی که در امسال کسب کرده‌ایم را در سال 97 بدست بیاوریم.

دوانیان اظهار کرد: حدود 10 هزار و 900 نفر بیمه شده کاراته‌ داریم ولی آمار ما بیشتر از این عدد است و معتقدم حدود 14 تا 15 هزار نفر کاراته‌کا داریم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کاراته ، هنرهای رزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.