محققان یک  شرکت  دانش بنیان با استفاده از دانش فنی و بهره مندی از غشاهای نانوساختار خود سامانه تصفیه آب خاکستری طراحی و در دو ظرفیت 250 و 500 لیتر در روز اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر بابالومدیر این شرکت دانش بنیان گفت : سامانه در تمامی محل هایی که تولید کننده آب خاکستری هستند مانند مجتمع های اداری، دولتی و مسکونی، کارواش ها، رستوران ها، قالی شویی ها، سنگ بری ها و ... کاربرد دارد.


وی افزود : این سامانه با استفاده از غشاهای صفحه ای چندکاناله، در دو مرحله میکروفیلتراسیون و الترافیلتراسیون آب خاکستری ورودی را تصفیه و محصول نهایی را به منظور استفاده مجدد برای کاربردهایی نظیر آبیاری، شستشوی مجدد، پرکردن فلاش تانک ها و ... به چرخه مصرف بازمیگرداند.


وی اضافه کرد : در این سامانه در مرحله اول چربی ها، شوینده ها، و درشت مولکول ها و تا حد زیادی میکروب ها از سیستم حذف و در مرحله دوم عملیات کامل گندزدایی به منظور حذف میکروبها میکروارگانیسم ها و حتی لاشه میکروارگانیسم ها انجام می شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه سهند تبریز گفت : استفاده از این دستگاه برای مصارف خانگی می تواند تا 50% و در سایر کاربردها تا 70% ، مصرف آب و هزینه های ناشی از آن را کاهش دهد.


به گفته بابالو ، سامانه تصفیه آب خاکستری همچنین قابلیت بازگردانی 70 تا 85% درصدی برای مصارف مختلف را دارد به این معنی که 70 الی 85% آب ورودی به این سامانه توسط دستگاه تصفیه و به سیستم بازگردانده می شود.

انتهای پیام/خ

سامانه تصفیه آب خاکستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.