رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده در لوداب دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه ساعت 3 بامداد امروز سه شنبه 26 دی ماه 96 رخ داد افزود: در پی اعلام این گزارش امدادگران در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و پس از امداد و نجات اولیه هر چهار نفر را به مرکز درمانی منتقل کرد.
وی تصریح کرد: مسموم شدگان، سه کودک( 5، 11و 13ساله) و یک زن 32ساله بودند که در یک اتاق با گاز دی اکسید کربن مسموم شده بودند.
پوران فرد علت این گازگرفتگی را وسایل گرمایشی نفتی ذکر کرد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تلفات جانی بر اثر گازگرفتگی در سال جاری گزارش نشده گفت: از ابتدای فصل پاییز سوم دی ماه امسال 159 نفر در این استان راهی مراکز درمانی شدند.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
پوران فرد افزود: این حوادث بر اثر بی‌احتیاطی مردم و به‌کارگیری گازهای خوراک پزی برای گرم کردن و استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد رخ داده است.
وی بیان کرد: در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.

 انتهای پیام/غ

 گاز گرفتگی در بویراحمد

برچسب ها: گاز گرفتگی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.