عضو فراکسیون امید از برگزاری نشست فراکسیون متبوع خود با حضور رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

حضور سیف در جلسه امروز فراکسیون امید/گلایه‌ نمایندگان از پرداخت نشدن مطالبات سپرده گذارانسیده فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز صبح فراکسیون متبوع خود با سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت:  این نشست برای بررسی آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری و همچنین گلایه‌ سپرده گذاران برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در این نشست گلایه‌ سپرده گذاران مبنی بر آن که هنوز نتوانسته‌اند سپرده‌های تا 200 میلیون تومان را دریافت کنند، بررسی کرده و اظهار داشتند سپرده گذاران توانسته‌اند سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان را دریافت کنند اما اکثریت مردم از نحوه پرداخت‌ها راضی نیستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد:‌ سیف در این جلسه اعلام کرد به منظور نظارت و ساماندهی بیشتر تصمیم دارند موسسات مالی را با بانک‌های بزرگ ادغام کنند، مانند ادغام افضل توس به بانک آینده و البرز به تجارت.

ذوالقدر تأکید کرد: ‌رئیس کل بانک مرکزی در این نشست یادآور شد که مطالبات سپرده گذاران پرداخت شده و تنها مبالغ بالای 200 میلیون تومان باقی مانده است اما اعضای فراکسیون این موضوع را درست ندانستند و بار دیگر بر نارضایتی بسیاری از سپرده گذاران تأکید کردند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: سیف همچنین اعلام کرد بانک مرکزی مسئولیت قانونی برای برخورد با موسسات مالی و اعتباری ندارد و تنها می‌تواند نظارت کند، کوتاهی بیشتر از سوی نیروی انتظامی و مدیران استان‌ها بوده است زیرا بسیاری از مدیران استانی اجازه تشکیل چنین موسساتی را در برخی استان‌ها نداشته اند. 

وی همچنین با اشاره به اتفاقات و اعتراضات اخیر مردمی هم گفت:‌ سیف تأکید کرد بسیاری از افراد و عوامل تخریب از فضای پیش آمده در بحث موسسات مالی سوء استفاده کرده‌اند اما باید بگویم که به تدریج این مبالغ پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: ‌البته سوالات نمایندگان بسیار بود اما زمان کافی وجود نداشت و در انتها اعضای فراکسیون امید از سیف خواستند تا با نظارت بیشتر از تشکیل موسسات مالی غیرمجاز خودداری  و متخلفان  را سریعا از طرف بانک مرکزی معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۶
تو رو هر کی دوست دارید زودتر به پرونده این موسسات رسیدگی کنید وپول ما رو برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۹ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۶ دی ۱۳۹۶
لطفا پیگیر سپرده های بر باد رفته مردم باشید
آخرین اخبار