مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: با هیئت مدیره آرامستان‌های محلی جلساتی برگزار شده است تا با ساماندهی این آرامستان‌ها خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا جعفریان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ،قانونمند شدن آرامستان‌های محلی، ساماندهی، رعایت بهداشت و زیباسازی آرامستان‌ها، یکسان سازی قیمت‌ها در  مراحل مختلف باغ رضوان، راه اندازی مرکز بهداری برای رسیدگی به بازماندگانی که ضعف جسمانی پیدا می‌کنند ،تجهیز غسالخانه قبرستان رهنان و برپایی نماز جماعت در سالن غسالخانه باغ رضوان را  از جمله این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه باغ رضوان اصفهان محلی معنوی برای خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: در تلاش هستیم که آرامستان غرب اصفهان برای سال آینده آماده شود تا ساکنان غرب و جنوب اصفهان دسترسی آسان‌تری به آرامستان داشته باشند، همچنین این اقدام در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر است.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  با اشاره به در دسترس نبودن باغ رضوان برای مردم همه مناطق شهر اصفهان اظهار داشت: لازم است تا قبرستان‌های محلی در مناطقی که با باغ رضوان فاصله زیادی دارند با هدف افزایش رفاه مردم و بازماندگان در نظر گرفته شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که در گذشته اعلام کرده بودم تفاوت قیمت قبرها بود، افزود: نباید این‌گونه باشد که فردی که پول‌ دارد و افرادی که از نظر مالی توانایی ندارند در مکان‌های متفاوت به خاک سپرده شوند، همچنین لازم است تا چینش قبرها و سنگ قبرها به صورت یکسان انجام شود.

وی با بیان اینکه دفن اموات درآستانه امامزادگان اشکالی ندارد، تصریح کرد: باید این نکته شرعی را متذکر شوم که بهتر است براساس قراردادی به بازماندگان گفته شود که این قبور فروخته نمی‌شود و پول دریافتی به عنوان حق دفن است چرا که اگر قبر فروخته شود برای همیشه این قبر، مالِ میت است و پس از صد سال هم نمی‌توان در آن‌جا کسی را دفن کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: قیمت قبرها باید به گونه‌ای مناسب و عادلانه باشد تا برای افرادی که توانایی مالی کمی دارند، مشکلی وجود نداشته باشد .

 

انتهای پیام/م

 

دیدار  مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.