معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با تصویب سند ملی اوتیسم و تعیین نقش‌های اساسی می‌توانیم شاهد حمایت بیشتری از کودکان اوتیسم باشیم.

در صدد تصویب سند ملی اوتیسم هستیم/ حمایت از کودکان اوتیسم نیازمند مشارکت بین بخشی استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایازی  معاون اجتماعی وزارت بهداشت برای ورود مدیریت نظام سلامت در دولت دوازدهم، اجتماعی شدن نظام سلامت از اولویت‌هاست و در حوزه اجتماعی شدن سلامت، تمام مردم باید در حوزه سلامت مشارکت داشته باشند.
 
وی گفت: بسیاری از مسائلی که خانواده های اوتیسم بیان می‌کنند باید در گذشته حل می‌شد و اشکالاتی در این مسیر وجود دارد که امید داریم با تصویب سند ملی اوتیسم شاهد مشارکت نهادهای متولی مانند وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و بهزیستی باشیم و با توسعه زیرساخت‌های فضای فیزیکی و نیروی انسانی بتوانیم بخشی از دغدغه این گروه‌ها را برطرف کنیم.

ایازی گفت: مردم باید در موضوعات سلامت مطالبه‌گری داشته باشند و از دستگاه‌های دولتی بخواهند تا مشکلات مرتفع شود؛ حضور و مطالبه مردم می‌تواند در بحث تربیت زیرساخت‌ها، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، تربیت نیروی انسانی و ... نقش داشته باشد چنانکه می‌بینیم انجمن اوتیسم در ایرانشهر که از نقاط دورافتاده است نیز آموزش‌هایی برای مردم ایجاد کرده و این انجمن از دل مردم است و می‌تواند در ارائه خدمات و فرهنگ‌سازی سهیم باشد

ایازی با تاکید بر نقش سازنده انجمن اتیسم گفت: امیدواریم شاهد فعالیت این انجمن در اقصی نقاط کشور باشیم و با ارائه خدمات در همه شهرهای کشور رضایتمندی مخاطبان را تامین کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش درک افراد مبتلا به اوتیسم اعم از اطلاع‌رسانی، مدارا با کودک اوتیسم و فرهنگسازی برخورد با این کودکان در جامعه موضوعی مهم است که امیدواریم با تصویب سند اوتیسم و بهره‌مندی از مشارکت حداکثری سازمان‌های متولی شاهد توسعه خدمات و گسترش فرهنگ سازی باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار